Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trebor
Halloj!

Nu till lite mer frågor angående min xc :) Plockade ner kardan idag då jag anade stödlagerhaveri och ville inte köra 4wd längre!
Kan man nu byta stödlagret som sitter mitt på kardan, och den främre leden(eller vad den heter) på kardan då dessa är slut!

Finns det några bra sidor med reservdelar, gärna med sprängskisser och artikelnummer! Tycker det verkar svårt att hitta vilka delar det sitter på min bil!

Mvh Robban
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kan ju försöka att googla och ifall du inte kan få fram en bild så kan du säkert höra med din Volvo återförsäljare ifall dom kan skriva ut en sprängskiss åt dig.

Du vet väl om att du kommer få nedslag på besiktningen när dom upptäcker att du plockat bort kardanen.
av Trebor
Försökt att googla lite grann men inte hittat nåt vettigt tycker ja :) Jo det har jag koll på :) men den är ganska nybesiktad och tanken är att jag ska fixa detta så fort som möjligt.

Mvh Robban
Användarvisningsbild
av ketto
Tidiga 855 AWD/V70 AWD/XC upp till -98, brytpunkt vet ja ej, har en bult i mitten där knutkorset sitter. Den modellen går att dela på.
av sensonic
Lucif3r skrev:Dom där nissarna i jönköping tror jag kan fixa det vad jag har läst. Då kan man ju även få kardanen balanserad och fin också.
Jönköpings Motorrenovering. Du blir inte besviken, prata med dem.
av Trebor
Jag har en bult där vid knutkorsen! Så då kan man altså byta stödlagret löst? Men går det att byta lederna eller vad dom heter som sitter i fram och bakkant av kardan?

Tack för svaren!

Med vänlig hälsning, Robban
av Trebor
Är det CV-knutar dom kallas lederna som sitter i fram och bakkant på kardan? och isf går dessa att byta själv?
Sett att man kan köpa några som är 76mm och med 24 splines!

Mvh Robban
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]