Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jozzilainen
Jag har en sugis 140hk 00:a. Testade att hålla ner bromspedal samtidigt som jag gasade på min 01 2,4T när jag stod still och den varvade upp som den ska. Kan det funka med att uppgradera programvara? Det har aldrig blivit gjort. Spjället som sitter på har aldrig blivit utbytt. Bilen har rullat 27000 mil.
av TobbeViktor
Skulle tippa på att sensorn i själva gasspjället börjar bli sliten.
Vad jag har fattat så är det släpringskontakter, vilka blir slitna då det är fysisk kontakt hela tiden.
Antingen kan du ju byta, eller renovera det du har. Renoverar du, så får du dessutom ett som du vet funkar till din bil.
Jag köpte ett renoverat från atech2 och skickade in mitt gamla. Han sa att man även kan skicka in sitt egna och få det renoverat. De byter då ut sensorerna mot hall-givare, vilka är kontaktlösa.
Mitt byte gjorde jag för att det gamla larmade, kommer dock inte ihåg felkoden, men det nya var bara att sätta i
och köra. Funkade felfritt. Upplever även motorns gasrespons som mjukare nu.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Efter 15år och 27k mil på det erkända dåliga spjällhuset så kan man nog inte begära att det ska hålla längre. Det är som sagt släpringsgivare i orginalspjällen, som det är fysisk påfrestning på varje gång spjället rör sig det minsta lilla.

27k mil på orginalspjället är f.ö. mer än dom flesta andra pallar med. Brukar ligga runt 20-23k innan spjäller tackar för sig, ibland ännu tidigare.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]