Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Blinkersen drar man inte ut med våld, man sticker ned en smal lång kniv av stål som inte böjer sig och trycker på fästet som håller fast blinkersen, sedan skjuter man ut blinkersen. Lys med ficklampa ovanifrån så ser man fästet.
Själv fick jag titta i instruktions boken när jag skulle ta bort blinkersen ville ju inte ha sönder något.

Men nu när du inte ens får upp huven så är väl nästan det enklaste/biligaste att försöka bryta bort blinkersen. Kommer inte ihåg hur det ser ut underifrån men tror att det inte går att ta den vägen.
Tipsade verkstaden om att man kan gå in via blinkersen, men dem menar att dem brukar gå in via hjulhuset istället.

Lyckades dock få ner priset från 4300 kr till ca 3100 kr, då det ändå var dem som hade orsakat felet.

Så nu funkar motorhuven utmärkt.
Lucif3r skrev:Heh, ja det kan du ju lycka till med, speciellt eftersom fästet är helt blockerat frammifrån, och ända sättet att komma åt den är rakt ovanifrån - dvs med öppen huv.
Längst fram på motorhuven så finns det en glipa mellan huven och skärmen (i varje fall på min kärra). Där kan man ovanifrån sticka in kniven som CarlAdam tipsade om och lossa blinkersen. Jäkligt bra tips om hur man får upp huven utan att ha sönder någonting :-)-)
ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Eller en fördel? Då är det ju ledi[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]