Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
45k för en 15år gammal mil med en sketen 144hk motor, som dessutom stått orörd i 5 år, kan du se dig i himlen efter. Inget vettig människa skulle betala den fantasisumman.
20-25k, kanske, det är ju ändå bortåt 4-5000kr i ren service av bilen kvar innan man skulle våga köra den.
S70 är inga speciella bilar, och heller inte direkt eftertraktade till skillnad mot t ex en V70(alla behöver ju en "barnvagnsräser" :roll: ).
av r189
Tror absolut inte det är omöjligt att få 45k för en s70 med få mil, kollade på blocket och det begärs ju mellan 15-30k för en s70 med 20-30.000 på mätaren(utan turbo, där jag bor).
Och kollar man på en bil med turbo så ska ju en del ha summor som inte är av denna jord, så jag tycker absolut det är värt ett försök.
Tilltalar nog många som vill ha en ''ny'' bil men inte har pengarna till det.
Men gör ALL service på den innan så den är i toppskick innan försäljning.
Men tycker samtidigt att det är synd att sälja den för du har många billiga mil på en sån bil även om den är gammal.

Mvh
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tyvärr är det många S70 på blocket som dom har fantasipriser på, typ minsta motorn och knappt någon utrustning och dom begär ibland uppåt 20000kr för dom.
av MickeM
Tjena.

Ska den säljas för mest pengar, så ska TS nog rikta dig mot samlare, som fortsätter att ha den stående.

Som bruksbil, är den betydligt mindre värd, eftersom det är idag "bara en S70".
Det är ju bara de låga milen som gör den speciell.

Jag har också skrattat åt idioter som anonserar ut sin S70 för bortåt 20k med 25-30k på mätaren.
"Den är ju så fin" brukar det resoneras. Det är faktiskt dom flesta S70, om man polerar dom.
Blir en sådan dessutom såld för över dubbla marknadsvärdet, så skrattar jag ännu högre åt köparen.

Att köpa TS S70 som bruksbil för 30- 40k vore rent idiotiskt, eftersom man får betydligt bättre bil för dom pengarna.
Milen betyder ganska lite för tillförlitligheten, när den är +15år gammal.

Att sätta ett pris på TS bil blir därför omöjligt.
Mitt råd til TS är:
Har du möjlighet, så spar den "orörd" 20-30 år till. (Service naturligtvis)
Då börjar den bli värdefull på riktigt.

Tänk er om någon drog fram en orörd 50-tals Volvo PV i nyskick idag. Då blir det skapliga pengar.
Jag har ingen aning om TS ålder etc, men en slags pensionsförsäkring kanske?

Micke.
Användarvisningsbild
av Nexus
DayDreamer skrev:Tyvärr är det många S70 på blocket som dom har fantasipriser på, typ minsta motorn och knappt någon utrustning och dom begär ibland uppåt 20000kr för dom.
ja och de ligger kvar där oxå. ....
av Aelgen
Sålde min 99:a (170hk) i somras. Rullat 12200 mil och i fint skick, en del godis på den såsom C70-lyktor och R-front. Nya sommar och vinterdäck på 18" resp. 16" alu.
Lade ut den för 43000:- och fick till slut 32000:-.
Testa 47000:- med din farbrors bil och se om någon nappar, du får dock vara beredd att gå ned i pris. En 15 år gammal bil är inte värd en förmögenhet även om milen är låga och skicket fint.
av LOB
TommyP86 skrev:Våldsamma engångsavgifter. Finns en kalkylator på nätet, typ toll.no.
De flesta äldre samlarvolvos i Norge är importerade från Sverige. Jag betalade 20000 kr i importavgifter med "alternativ beregning" mot 60 000 kr i vanlig avgiftsberäkning för min bil som då hadde gått 7800 mil.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]