Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1012086
Fortsättning följer: Jag har förmodligen hittat orsaken till ljudet.
Hissade upp och gick över hela framvagnen igen, vet med mig att jag sist inte så noga kollade krängningshämmarbussningarna. Dessa såg dock acceptabla ut, vilket för övrigt det mesta i bakvagnen också såg ut att vara. De inre bussningarna var intakta i gjutningen. Dämparna såg ganska nya ut. Inget konstigt med fjädrarna förutom att övre gummit på höger sida börjat krypa ut från sätet??


Däremot tiil de roliga. Nedre motorbussningen var helt slut se video. Det verkar som det läcker lite olja från vevaxeln på kopplingssidan som har ätit upp gummit. Förmodligen därför som oxå kopplingen skriker ibland när man startar på 1:an.

Plockade ut bussninen, rengjorde och lindade massa eltejp runt och satte tillbaks så det satt hårt och körde en sväng på vår buliga landsväg utan att höra ljudet. Ska köpa nytt så fort som möjligt. Ska bli intressant påvägen till jobbet imorgon som är en lite längre sträcka och se hur det verkar..

#1012175
Okej :) , ja olja på lamellen kan absolut orsaka skrik och gnäll och andra problem. Tyvärr betyder väl det att du har läckage på packboxen mellan motor och låda.

Jag har f.ö. också fästet i poly. Det jag inte gillar med den modellen är att det bara är polybussning i den stora delen, den lilla bussningen är fortfarande i skumgummi(dvs den som är tokslut för dig)... Det finns dock poly-bussning att köpa sepparat som man kan montera även där.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]