Fortsättning följer: Jag har förmodligen hittat orsaken till ljudet.
Hissade upp och gick över hela framvagnen igen, vet med mig att jag sist inte så noga kollade krängningshämmarbussningarna. Dessa såg dock acceptabla ut, vilket för övrigt det mesta i bakvagnen också såg ut att vara. De inre bussningarna var intakta i gjutningen. Dämparna såg ganska nya ut. Inget konstigt med fjädrarna förutom att övre gummit på höger sida börjat krypa ut från sätet??
Däremot tiil de roliga. Nedre motorbussningen var helt slut se video. Det verkar som det läcker lite olja från vevaxeln på kopplingssidan som har ätit upp gummit. Förmodligen därför som oxå kopplingen skriker ibland när man startar på 1:an.
Plockade ut bussninen, rengjorde och lindade massa eltejp runt och satte tillbaks så det satt hårt och körde en sväng på vår buliga landsväg utan att höra ljudet. Ska köpa nytt så fort som möjligt. Ska bli intressant påvägen till jobbet imorgon som är en lite längre sträcka och se hur det verkar..
Okej :) , ja olja på lamellen kan absolut orsaka skrik och gnäll och andra problem. Tyvärr betyder väl det att du har läckage på packboxen mellan motor och låda.
Jag har f.ö. också fästet i poly. Det jag inte gillar med den modellen är att det bara är polybussning i den stora delen, den lilla bussningen är fortfarande i skumgummi(dvs den som är tokslut för dig)... Det finns dock poly-bussning att köpa sepparat som man kan montera även där.
Så slapp ska den väl ändå inte vara? Känner dessutom ett spel när jag gör kl 3-21 taget runt däcket men inget 12-18. På höger sida är den betydligt fastare och går ibte göra såhär med..