Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chopchop
japp insåg det när jag småkollade på nätet :oops:
men ställer en fråga hur kan man felsöka gasspjället? är det nån ide att försöka felsöka det?? alt är det bara byta ? måste den kodas in på bilen?
men men fick iallafall fram felkoder.
av chopchop
tagit loss det gamla gasspjället
helt klart så har den varit loss tidigare och "givarna loss tagna mm
hittade lite kontakter som var ärgade mm ska bli kul att göra rent mm då de kopparslingorna som ska vara slitna såg helt okej ut så tror han bytt givaren men varit lat och inte tätat rätt efteråt så kontakterna från givarna är ärgade men men ska bli kul att se vad som händer
annars blir det till att hitta en som fungerar
hm går det att lägga upp bilder?
av chopchop
då får vi se men som sagt gasspjället har varit isär för
har nu gjort rent det men framförallt gjort rent de kontakter som de innan mig tagit isär och inte lödat ihop dom
så nu har jag gjort rent lödat ihop dom nu ska jag bara täta ihop allt men har testat den och alla felkoder samt ets och motorlampan har slocknat och bilen går som den skall .men ingen som vet hur länge det fungerar dock
men läggar till på tråden om er problem uppstår .men tills dess ett stort tack för all hjälp!!!
av chopchop
Då så då har det kommit lite saker från Ebay som ska byggas in i det gamla gasspjället
http://www.ebay.com/itm/NEW-Contactless ... Em&vxp=mtr

så får se hur det går kan säja att gratis var det inte ca:1300kr plus 450 i tull mm tullen behagar dessutom att ta 14 dagar på sig från Arlanda till Göteborg! men 3 dagar från Usa och hit!!

så blir väl lite bilder kanske samt svar senare om det funkar utan omprogramering av "bilen" som utlovas att man skall slipa om man använder det spjället som sitter i bilen .någon annan som testat detta kit?
Senast redigerad av 1 chopchop, redigerad totalt 0 gånger.

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]