- tor 13 aug 2015, 13:04
jaha ja det var det inget bättre som väntat. Fanns inget fel man kunde se i ventilen eller kablar allt funkade och såg fint ut som det skulle.
Ingen skit alls i ventilen var som nytt likaså på motorn.
innan jobbet kollades felkod med bosch maskin kod 640A kamaxelinställning mekaniskt fel.
Konstigt nog stod nått elektroniskt styrdon med som trolig orsak till koden.
Min ventil gick ej att ta isär som den man ser i vida och har volvo nr 1275578 den kanske är bytt förut
men den funkade fint.
Bilen var skit pigg i några km sen kände jag att den vart slöare och strax kom lampan igen.
Den första felkods grejen hette elm 327 o visade kod P1672 som överst detta med 5 volts osv sa inte bosch maskinen nått om
lika så en tredje verkstads maskin som jag ej vet namnet på.
Ventilen är ren blåst o inoljad före montering.
Nu har jag inte tid och lust att hållas på med bilen på ett tag är skit trött på den då den jämt jävlas och allt har man ju inte råd o lämna in. Tar nått annat skada av att åka med motor lampan?.
Ingen skit alls i ventilen var som nytt likaså på motorn.
innan jobbet kollades felkod med bosch maskin kod 640A kamaxelinställning mekaniskt fel.
Konstigt nog stod nått elektroniskt styrdon med som trolig orsak till koden.
Min ventil gick ej att ta isär som den man ser i vida och har volvo nr 1275578 den kanske är bytt förut
men den funkade fint.
Bilen var skit pigg i några km sen kände jag att den vart slöare och strax kom lampan igen.
Den första felkods grejen hette elm 327 o visade kod P1672 som överst detta med 5 volts osv sa inte bosch maskinen nått om
lika så en tredje verkstads maskin som jag ej vet namnet på.
Ventilen är ren blåst o inoljad före montering.
Nu har jag inte tid och lust att hållas på med bilen på ett tag är skit trött på den då den jämt jävlas och allt har man ju inte råd o lämna in. Tar nått annat skada av att åka med motor lampan?.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.