Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jag tror det är tändspolar direkt på varje stift på denna motor. Men kan ju vara värt att kolla spolarna men va fan vet ja ingen expert.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fukt som tränger in i någon av tändspolarna så att det blir överslag skulle det kunna vara försviner rätt fort också när det börjar att bildas lite värme eller kanske fuktigt i någon av kontakterna till spolarna? :)
av SubMarine
Kena skrev:Annars "ska" det komma felkod om den misständer på någon cylinder :wink:
Nej det behöver det inte göra eftersom felet inte är permanent utan endast sker en kort stund efter motorstart. Diagnosen kan i vissa fall endast göras under vissa driftsförhållanden, t.ex. att motorn måste ha en viss temperatur, ha gått en viss tid sedan start eller liknande.
av PederL
Har nu rengjort i tändstiftbrunnarna , var lite olja i en som kan ha påverkat, för har inte märkt av något än så länge , verkar dessutom gå något snålare enl färddatorn .
Någon som har tipps om vad man ska linda in kablarna vid tändspolarna med som tål värmen ? Ytterskyddet är ju som fnöske o ramlar sönder bara man kommer emot det.
Tips på tätning på kontakten på varje tändspole ? Några är dåliga (de orange) .

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]