Hilmer
Ingen fara! Det låter ju positivt iaf :)
Nexus
Det var till att slå på stort

En mobil på vardera sida då?

hehe.. Bilden är mörk, visst, men man ser ju tydligt vad du vill visa :D Tycker de där uttagen är de snyggaste 12V uttagen som jag sett och det är ett sådant jag tänkt sätta i vår bil. Lite avundsjuk på ljusa inredningen också!
Ah, men om jag vänder det då, vart är slutsteget inkopplat? Det kan väl inte gå på någon färdig ledning eller är det så pass bra kablar att det kan det?
Jag har verkligen ingen aning, då jag..
Skulle ha kollat igår, men jag fastnade med att isolera kabelstammen upp i bagageluckan. För någon vecka sedan så isolerade jag en bit av kablarna för att testa och det verkar som att det problem vi haft tidigare med att centrallåset låst sig självt när vi öppnat upp bakluckan fullt, verkar vara statisk elektricitet som spökade.. Eftersom ingen kabel var trasig..
Anledningen till att jag kom på det, var för att kablarna till bagageluckan rör sig på samma sätt mot metallen i chassit som kablarna rörde sig på min 3D skrivare där jag hade exakt samma problem

Fast där är det ju inte tal om något centrallås men istället temperaturmätning som strulade när kablarna rörde sig över metallkonstruktionen
Så, jag isolerade mer av kablarna då de spretade en del och jag var orolig för att de skulle hamna i kläm. Jag skrev förra året en tråd om att bagageluckan inte hängde med i centrallåsningen när man låste på förar/passagerardörr eller dosan, men alla dörrar låste sig om man använde nyckel i luckan. Hittade ju då en avklippt kabel i kabelstammen som jag skarvade ihop med två ubåtar. Har fungerat perfekt!
Tills igår, ena ubåten kopplade jag ur och förnyade anslutningen, men jag glömde att tittat på den andra ubåten och där hade ju kabeln istället hoppat ur, så när jag var klar och tänkte fortsätta med att titta efter kablar för 12V uttaget, då märkte jag att bakluckan inte längre hängde med i centrallåsningen, så det var bara bort med panelen igen och få upp isoleringen, kolla ubåten och visst var det där det spökade..
Löste det och sen var det kolsvart ute

Jag gick ut försent helt enkelt............ :-(O)

-) korkskalle..
Standard så sitter där både kabelstrumpa och gummi-isolering runt kablarna för att förhindra att kablarna både skadas och att statisk elektricitet ska uppstå (förmodligen). Ska nog plocka ner hela kabelstammen från bagageluckan och dra en ny jordkabel för centrallåset istället för att ha två ubåtar som skarv samt sätta på ny strumpa och gummi-isolering, då jag för närvarande har tejpat runt kablarna. Det funkar bra just nu, men inte i längden :(
I samband med detta kan jag ju både fixa med ett reparationskit för inredningen i bagageluckan så att det får sitta fast ordentligt igen, förmodligen kommer ju plastclips gå sönder när man har ner inredningen också :( Samt att jag då också kan byta ut det inre handtaget till bagageluckan som var sprucket när vi tog över bilen..
Lucif3r
Aaaaah! Jaha, så långt tänkte ju inte jag.. Det var ju absolut en idé också!
Ja, vi ska iväg och storhandla lite idag, men orkar jag ska jag titta lite i bagaget när vi kommit tillbaka.. Det jag ska leta efter är ju en fin matning att hoppa på i bagaget samt någon sorts styrtråd/tändningsplus. När jag hittar det så blir det en tur till Bilia så man får tag på de snygga uttagen som Nexus har och sen Biltema för ett relä.
Eller finns just de där uttagen någon annanstans också? Har tittat på eBay men de uttagen kan man inte vara helt säker på att de klarar den effekt det står på dem, sen är de urfula..
Än en gång, stort tack till alla svar! Superskoj! :D