Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hehe ja, det finns ju de förstås! Men jag tycker det är skitskoj att hålla på, när man har lite information med sig, annars är det ju som att försöka hitta något litet i ett stort kolsvart rum :D

Mycket lättare att öppna och damen kommer absolut inte ha några problem med det framöver :P

Några bilder kan jag nu bjuda på också..

Här syns den lite annorlunda genomgången genom gummigenomföringen.. många "genom" där.. :roll: Inte "korrekt", men gummit var så pass färskt och fint så det ska nog inte vara några större problem på länge med det.. Hoppas jag.. Det var enda sättet efter att ha stått i 3 timmar och försöka komma igenom där utan att plocka bort lådan som sitter uppe till höger i bild..
huvvajern1.jpg
huvvajern1.jpg (208.04 KiB) Visad 127 gånger

Infäst korrekt i huvlåset, måste nog spänna den lite dock för när jag försökte öppna huven första gången så öppnades bara vänstra låset men inte det bortre högra. Drar man tillräckligt i handtaget så öppnas ju båda utan problem, men något varv inne vid handtaget kan nog göra susen.
huvvajern2.jpg
huvvajern2.jpg (254.14 KiB) Visad 131 gånger

Här en liten beskrivning av "vårt" tidigare problem. Röda ringen är den gamla huvvajern förstås, syns inte riktigt på bilden med det är ca 15cm som skiljer mot där den ska sitta, som representeras av gula ringen. Hade till och med fästet kvar i bilen från när de bytte vajern tidigare och drog den fel, så nu fick vi på det fästet också, den svarta delen i gula ringen :P Slutligen, gummigenomföringen.. ja, den är typ halv.. I gröna ringen finns inre delen av den, den satt löst så det var lite sådär småsvårt att riktigt hitta det först eftersom man letade efter den delen.. men.. den satt inte vid "hålet" :P De måste ha dragit sönder den tror jag, alternativt att den kanske är tvådelad och bara ska stoppas in i hålet igen.. Ingen aning!
huvvajern3.jpg
huvvajern3.jpg (339.04 KiB) Visad 131 gånger

MEN!! Nu fungerar det åtminstone med handtaget, grymt skönt och ruskigt skoj :D

OM vajern skulle gå av i framtiden, vilket alltid finns en risk för, så lär det ju åtminstone vara lättare att dra igenom en ny vajer nu när vajern går igenom gummigenomföringen på "rätt" sätt.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]