Jag har hittat felet typ, ett rätt simpelt fel var det...

Minus/jordkabeln hade gått av jäms med kabelskon som sitter på blocket. Köpte ny sko, skalade av kabeln, klämde dit skon och satte tillbaka allt. Mätte sedan på batteriet och den laddar nu runt 13.65 på tomgång(21-22 grader ute vid tillfället). Duger det?
Jag undrar hur länge jag haft det här felet. ?:-/ I November fick jag slut på ström i mitt "gamla" OKQ8 batteri så jag trodde batteriet var slut så jag köpte mitt nya Volvo batteri då i November förra året. Monterade mitt nya fina originalbatteri och körde till i början på Mars i år tills jag fick slut på ström igen. Jag körde inte mycket i vintras så jag tänkte att batteriet har laddats ur pga det. Laddade upp det och tänkte inte mer på det.
Någon gång i Maj var det dags igen, återigen slut på ström. Laddade upp det och har kört tills nu idag då jag hittade felet. Startmotorn har gått trögt ibland har jag tyckt som jag skrev i första inlägget. Har gått och funderat i omgångar i sommar om att nånting inte står rätt till med bilen. Men det var inte förrän nu de senaste två veckorna jag tog tag i problemet, för bilfan har ju gått ändå. :lol:
Men hur i hela friden har bilen kunnat gå så mycket som den gjort från Maj tills nu? :o
Stort tack för alla svar jag fått!