Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gamal
Jag går bet på att få in låsringen i splinesen. Den är så stor att den bara glider upp på axeln. Hur gör ni för att få den att gå i? Jag har provat med ett buntband, men det glider bara av. Det måste ju finnas en enkel metod eftersom det görs dagligen på verkstäderna.
av Gamal
Nu har jag fått ihop knuten men den har rensat rent på splines. Måste jag byta till en komplett drivaxel, med inre och yttre knut nu? Finns det någon annan än Bilbolaget som har den komplett? Jag har kollat Mekonomen, skruvat.se samt några till.
Det konstiga är att det blev inte ens ett knyck när jag försökte provköra efter montering. Hur kan splinesen ha gått bara för att ringen inte var i läge?
av Gamal
Jag har hittat problemet. Tydligen har det blivit fel knut i kartongen. Jag måste ha fått den som ska vara till automatlådan, därav den stora låsringen. Jag kan vrida runt knuten på splinesen och dom ser inte ut att vara speciellt skadade. Blir reklammation på Biltema då. Nu har jag beställt en komplett axel på Volvo, för att slippa fler problem.
Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Då funkar det som det ska. Då få[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]