Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns väl typ silikonhattar att köpa som man kan sätta istället för dumpen.
Men, har du kvar orginaldumpen till turbon då? Annars kan du ju inte ta bort den externa dump du har nu.

Och nej nexus, ingen som påstått att T5or är några värsting laddare heller, men jämnfört med 2.5/2.4an så är den ju det när inte ens ett steg1 chip kommer upp i samma ladd som en orginal T5a. :)
Det är väldigt svårt att se dumpen på dessa märkte jag. Dock går det en slang som sitter fast där dumpen ska sitta så jag tror dumpen sitter där. Bilen hackar en hel del när man närmar sig 0.7 bar. Kan ju ha med dumpen att göra. Misstog mig sist. Min dump är atmosfärisk. Ej återcirkulerande.

Tycker även att bilen svarar dåligt på lägre varv. Stor skillnad jämfört med diverse S/V40 jag har haft tidigare.

EDIT: Det sitter ett dumplock vid turbon.
Lucif3r skrev:
Och nej nexus, ingen som påstått att T5or är några värsting laddare heller, men jämnfört med 2.5/2.4an så är den ju det när inte ens ett steg1 chip kommer upp i samma ladd som en orginal T5a. :)
Nä för det är ju jätte stor skillnad på chippad 2,5t som laddar 0,7 mot original T5 som laddar 0,8 (S) .
2,5t har bottenvridet oxå så du blir nog ifrånåkt av en chippad sådan. (D)
Japp, mellan LMM och turbo.
LMM'en har ju redan använt den luften för att kalkylera massa värden, så då måste ju den dumpade luften användas igen utan att LMM'en är inblandad. Dumpar man ut luften i atmosfären(som med en öppen) så har ju LMM beräknat sina värden med luft som inte längre finns tillgänglig, vilket kan ge lite udda resultat, oftasts blir väl bilen att gå fett och få taskig tomgång.
Testat och kollat mera idag. Inte haft så mycket tid pga av arbete. Angående laddtrycket så är det bra nu. Glt var tokhögt. Nu ligger glt runt 0,2bar och bilen laddar runt 0,7bar. Väntar på delar så man får återcirkulerande dump samt avgassystem som ska på.....
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]