FIXAT! :D
Det var kabelbrott, ett rätt rejält sådant också. Drog lite småbestämt i kontakten, och fick den i näven :lol:
Lödde nya kablar från styrboxen till relät, kopplade ur temp. givaren, drog på tändningen, och bilen flög iväg med bara fläkten som motor :mrgreen: Och den fortsatte susa flera minuter efter jag vred av tändningen också, precis som du sa taxi :)
Här har vi boven i dramat:
http://i62.tinypic.com/qp5tar.jpg
Mindre roligt var att min "felkodsdator" beslutade sig för att inte fungera längre, vilket var en mindre katastrof då jag var tvungen att släcka koden för givaren(sidenote: utan givare/felkod på givare så går fläkten konstant med tändning och/eller motor igång, + några minuter efter tändningen stängs av).
Fick koppla ur min andra laptop, som saknar batteri helt och hållet, och är mer stationär än portabel, och sen försöka leta reda på drivisarna till kabeln, som givetvis ligger på den ordinarie felkodsdatorn (PO)
Men men, när allt väl fungerade så släkte jag koderna som fanns, startade bilen och vips, ingen fläkt på högsta hastighet och ingen felkod :) Jag tolkar det som att allt fungerar som det ska nu :)
Ska ta och dra om kablarna någon annan gång dock, Just nu är dom bara dragna jämnsides med huvlåswiren och sen in i styrboxlådan. Gjorde så tills vidare eftersom jag inte hade en susning om om det skulle fungera eller inte.
Nåja nog om det. Nu är det bara AC'n kvar att åtgärda, sen är felkodslistan tom

-)