- lör 06 jun 2015, 17:34
Jag tackar så mycket för dom tipsen *pettson* ! Doften är oviktig, så länge dom fungerar bryr jag mig inte vad det luktar
-)

Moderator: Moderatorer
*pettson* skrev:Vid demontering används en rostlösare. Vid montering används koppar eller aluminiumpasta. Eller keramisk pasta för all del.Stod med kopparpasta flaskan i handen idag och skulle montera det nya grenröret när tanken slog mig att man kanske inte ska använda kopparpasta på aluminium block så jag avaktade.
Wd40 och 5-56 hör till kategorin deodorant. Inget man smörjer eller lossar rost med.
*pettson* skrev:Tittade nyss på webben. X4 multispray enligt bilden, inte X5, det är en marinspray, men den kanske motsvarar 4:an vad vet jag? 4:an är dock en bra rostlösare. Men som *multispray.. det vete fan. Det finns inget som löser rost effektivt och smörjer bra, om det nu inte är som valvoline och innehåller grafit. Men den smörjer bara vid lossningen, sen får man använda rätt medel för smörjning..Här är den, bara på bilden som du säger. Går inte att söka på X4. Tack för tipsen.
Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]