Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Ja vill du ha det tätt så är det enda rätta att laga det ordentligt :)
Lycka till :-)-)
Håller med. Ormoljor med egenskaper som "tillverkar" nya o-ringar och packboxar är bortkastade pengar.
Enda jag stött på under alla år är Wynn´s (om jag minns rätt) kylartätning som en kortsiktig extremlösning.
vigg skrev:
DayDreamer skrev:Ja vill du ha det tätt så är det enda rätta att laga det ordentligt :)
Lycka till :-)-)
Håller med. Ormoljor med egenskaper som "tillverkar" nya o-ringar och packboxar är bortkastade pengar.
Enda jag stött på under alla år är Wynn´s (om jag minns rätt) kylartätning som en kortsiktig extremlösning.
Det funkar även med att hälla i ingefära i kylsystemet otroligt nog slutade det att läcka från kylaren :shock: detta var inte på min bil dock skulle inte falla mej in att hälla i hokuspokus medel eller ingefära i bilen :)
Har undersökt nu. Det verkar tätt vid behållare och pump.

Det är oljigt vid båda ändarna av styrcylindern strax under anslutning till damaskerna.

Byte av styrcylindern som gäller?
Lucif3r skrev:När du säger ändarna, menar du då på kuggstången mot styrstagen? Isf är det byte av styrväxel som gäller...
Ja, det stämmer!

Bara att kavla upp ärmarna då, såg att det fanns någon utförlig beskrivning på hur ett byte går till.

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]