Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robbis
Idag har jag fixat en ny färd data kontakt och pluggat i den på den plats den ska sitta. Det verkar som den fungerar som den ska och allt går att kolla när jag vrider runt vredet. Frågan är bara vad för den tagist bort från panelen eller om det aldrig varit en kontakt i bilen???. Jag får köra ett tag med denna nu och se hur det går, kanske det kan vara så att den har tagit tex ström när bilen står stilla under natten eller så, fast detta finner jag inte troligt alls.

Ja jag har servo olja i denna rätt mängd så det är ingen fara, men jag gjorde som du skrev där på tråden tycker bestämt att det hjälpte lite. så med andra ord är detta helt okej.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
robbis skrev:Idag har jag fixat en ny färd data kontakt och pluggat i den på den plats den ska sitta. Det verkar som den fungerar som den ska och allt går att kolla när jag vrider runt vredet. Frågan är bara vad för den tagist bort från panelen eller om det aldrig varit en kontakt i bilen???. Jag får köra ett tag med denna nu och se hur det går, kanske det kan vara så att den har tagit tex ström när bilen står stilla under natten eller så, fast detta finner jag inte troligt alls.

Ja jag har servo olja i denna rätt mängd så det är ingen fara, men jag gjorde som du skrev där på tråden tycker bestämt att det hjälpte lite. så med andra ord är detta helt okej.
Det var bra att det var så enkelt att bara plugga i kontakten till vredet :D Vredet hade säkert gått sönder så det var nog därför man plockat bort det skulle jag tro.
Vad bra att det blev skillnad på styrningen när du smörjde upp :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SubMarine skrev:Någon kan ju bytt ut instrumenthuset till ett begagnat...

Detta är min gissning också. Enda anledningen till att knappen skulle saknas, typ.
Hade det varit ett tomt hål där knappen ska sitta så kan man ju tänka sig att knappen kan ha gått sönder och någon föregående ägare tagit bort den, men så var väl inte fallet? Inte för att jag förstår varför man skulle välja att ta bort den, även om den var sönder...
Användarvisningsbild
av robbis
Satt och tittade igen alla besiktning papperna på bilen. Och den har klarat sig bra alla åren förutom dom vanliga sakerna som förekommer på volvo bilarna. Men vad jag lagt märke till är på besiktningspapperna är att besiktninggubbarna inte kunnat få fram mil antalet på bilen förmodligen då via obd-läsningen eller vad dom nu andvänder för att säkerställa milen på bilen. Det står på besiktningspapperet vägmätarställning kan inte avläsas.
Detta började 2011 så dom har säkert bytat mätare, men jag har talat med dom som haft bilen innan och milen som den har stämmer riktigt ca 180187mil har den gått nu och på det senaste protkollet i januari står det att bilen gått 180061mil kan väl vara trovärdigt tror jag.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS