Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror också du övervärderar marknadspriset men är bilen fin så är den.

Kontakta ett fordonsgymnasium om du kan vara av med bilen ett tag. Borde vara en annan prislapp!? Har ingen erfarenhet men kan nog tänka mig att prova efter samtal med läraren.
Tjena.

Jag vill inte göra dig ledsen, eller racka ner på din bil.
Men för din skull kan det vara bra att veta bilens värde när den ska lagas.

Jag är blocketnörd och kollar av flera gånger/dag efter fynd.

Blocketpriser för "vanliga" Volvobilar i bruksskick. (2015)

För 17.000 till 25000kr köper du en V70N från 2000 till 2002 med normala mil.

För 12000kr till 17000kr en V70 , -99 till -00

För 10000kr till 15000kr en S70 -99 till -00. (Med bränslesnåla 2,4)

För 8000kr till 12000kr en V70 -97 till -98.

För 6000kr till 10000kr en S70 -97 till -98.

Ska du få lite mer än ovan krävs nåt extra, tex turbo AWD, Cross Country, mm.

Nybytt kamrem och dyl gör den mer lättsåld, men inte mycket ekonomiskt.

Kolla gärna själv under en tid.

Dom som begär mer, får ha dom kvar.

Micke.
att ni ens orkar kommentera och gnälla om att jag inte har pejl vad min bil kan vara värd? ni har inte ens sett den och listpriser på blocket säger väl inte något om vad min bil är i för skick? Den är i bättre skick än en bruksbil ifall den inte hade haft läckaget!

Många betalar gärna en slant extra om grejorna är i bra skick och sen har ni ju ingen aning om vad som följer med bilen i övrigt. Eller har ni det?

Jag undrar vad det kan kosta att laga min bil inte vad jag kan tänkas få för den vid en senare försäljning det sköter jag själv!

en länk till bilen för den som vill se den: http://www.garaget.org/?car=90404&image=2465330
Lugn och fin.
Det är en maning till eftertanke, så du, eller andra som läser detta i framtiden inte slänger betydligt mer pengar på reparation än verkliga värdet på bilen, och därmed sina pengar i sjön.
Sen är det upp till var och en att bedöma.

Visst var den fin.
Hel och rostfri, (men det är ju 90% av alla S/V70).

Ta du och få det där läckaget fixat, och åk och njut i många mil och år till.

Micke.
Om jag det var min bil och var nöjd skulle jag leta länge efter ett billigare rep-alternativ och köra så länge det går(men inte glömma att spola under motorn innan bes)
sen kanske det finns något räntefritt lån som du kan använda på reparationen när det väl är dags? Tänk på att en ny bil inte är felfri. En jobbar kompis har redan lagt ut 8700 på sin ny köpta beg volvo som kostade över 70000 :oops:

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det