Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu inhandlat biltemas koningsverktygssats samt 2 nipplar. Tog med oket in och nipplarna sticker ju upp en liten bit men det gör de gamla också och hörde att det var normalt.

Ska ut kona nu men återkommer med resultat!
Sådär! Var bara ut och köra, det jag ogillar minst bara är ju när man gör något man inte gjort förut, trots jag kollat massa videos mm är att man alltid sitter och tänker att man glömt nått. Men det gick väldigt smidigt för en gångs skull!
Lucif3r skrev:Och du har quadruple-checkat efter ev. läckage där du konade? :)
Ja, har inte sett nått!

Däremot undrar jag nu, vad är nästa steg? Ska jag pumpa på pedalen tills bromsoket börjar få i sig bromsvätska och nypa i skivan och sedan lufta?
Tryckt lite på bromsen, men verkar inte som det nya oket jobbar? Min gissning är att den nya nippeln, som i mina ögon verkar vara längre än den gamla, sitter för långt ner? Ska jag prova lossa lite på nippeln så det kanske får fritt? :-)
Kena skrev:Du har drabbat av det klassiska luft i bromssystemet syndromet, lufta så funkar det säkert sedan :D
Ah okay Kena! Det låter rätt troligt när du säger det, får öppna nippeln och lufta ur lite imorgon då! :-)-)
Har även en fråga angående handbromsen. Vid byte utav skivor så fick jag på nya backar på vänstra sidan, men denna sida så ville de inte riktigt mötas i nederkant och dessutom så sticker de ut väldigt mycket när jag sätter emellan justeringsskruven... Får inte ens på skivan med nya backar för de tar för mycket plats, det är den delen från handbromsen som ska fästas emellan som är boven till 99% säkerhet skulle jag anta. Provat dra i den och lite liknande men även med gamla backarna samt justering så tar inte handbromsen där alls, medans andra sidan tar fint nu efter justering!

Idéer? Antar att det har med vajern att göra?

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det