Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TobbeViktor skrev:Man har ju läst om dåliga biltema-hjulbultar! Inget sånt då?
Asså det är inte omöjligt då jag hela tiden går i någon annans "fotspår" snubben innan verkade älska "feltema" då allt är från biltema typ och jag trodde jag bytt ut allt men kanske ska kolla bultarna!

Men vad menar du ska vara konstigt med dom då?
Lucif3r skrev:
Mattera skrev:Haha menade motorbussningar! Höger, övrebakre och undre :)
Njae, jag tänkte på fästena.... Bussningarna utgår jag ifrån att han har kollat.
Hmm, vad menade du för "fästen" då? :)
TobbeViktor skrev:Hade du vibrationsproblemen innan du bytte fjäderbenen, eller uppstod problemen efter bytet?
Jag tror dom fanns där när jag åkte hem med bilen från Västerås till Stockholm, bytte fjäderbenen typ 2 dagar efter köp så han inte köra så mycket. Det fanns små vibrationer då iaf tror jag.. Kommer fan inte ihåg riktigt! :(
Lucif3r skrev:
Mattera skrev:Hmm, vad menade du för "fästen" då? :)

Dom 2 fästen som finns.............. Borde du väl veta eftersom du var så duktig och påpekade vad jag sa i mitt första inlägg?
Hmm, har inte kollat fästena i sig!
Duktig? njae, därför jag letar efter någon som kan? Sen förstår jag inte var någonstans du har tagit illa upp? missförstod ditt första inlägg och skrev sen "Haha menade motorbussningar! Höger, övrebakre och undre"
Trodde du kommenterade att jag skrev fel då jag menade att skriva motorbussningar..
Ett gammalt hederligt missförstånd, no hard feelings..

Kan också meddela att jag nyss bytt hjullager runt om men vibrationerna kvarstår ?:-/ ??:-/ :( (S)
Hej.

Om du lyfter båda framhjulen och kör med upplyfta hjul, vibrerar det då?

Kollat stödlagret till högra drivaxeln?

Gissar att du inte har AWD, eftersom du inte skrivit det.

Micke.
MickeM skrev:Hej.

Om du lyfter båda framhjulen och kör med upplyfta hjul, vibrerar det då?

Kollat stödlagret till högra drivaxeln?

Gissar att du inte har AWD, eftersom du inte skrivit det.

Micke.
Tjena! Bilen vibrerar när den är upplyft, stödlagret är schysst verkar det som, inga glapp! Det känns som att det är nu begränsat till skivorna/ok då kolvarna på oken går knappt att rubba... men då hade det väll känts vid inbromsning?

Har bilen på lyften i skrivande stund så bomba med förslag!!
Bilen vibrerar inte när skivor och allt är avplockat (naket nav) kanske ok och skivor är nästa grej att byta?

Bilen är ej en AWD :)

Mathias
Om du har bilen upplyft så kan du ju t ex plocka bort hjulen och se om det blir skillnad på vibrationerna(fast det blir det nästan garanterat oavsett...), och sen kan du ju ta bort bromsoken och sätta tillbaka hjulen, och se om det blir någon skillnad.

Jag tror det blev något stort missförstånd innan förresten, så vi glömmer det tycker jag :wink:
Lucif3r skrev:Om du har bilen upplyft så kan du ju t ex plocka bort hjulen och se om det blir skillnad på vibrationerna(fast det blir det nästan garanterat oavsett...), och sen kan du ju ta bort bromsoken och sätta tillbaka hjulen, och se om det blir någon skillnad.

Jag tror det blev något stort missförstånd innan förresten, så vi glömmer det tycker jag :wink:
Nu är det glömt :-)-)

Men körde med däcken på till 140km/h och då var det vibrationer. Sen tog jag av däcket men då slutade det nästan helt, väääldigt små vibrationer kvarstod!
Verkar vara däcken men tidigare så var det ju vibrationer trots att jag hade tagit av däcken? Då slutade det ju bara när jag tagit bort oken och skivorna! kanske är nya däck, skivor och ok som gäller? Fast det inte vibrerar när jag bromsar? Skivorna kanske är ovala?
Fan, det blir en dyr historia det här :(
Hu-650 ersätta på v70

Hej, jag har en Volvo v70 -06 där jag äm[…]

Återkommande värmeproblem

om du tror ha avgaser i kylsystemet, alltså […]

Vida 2014D

ja pirat versioner finns väl om du googlar tr[…]

Har haft exakt samma fel på min 2011. Det va[…]