- lör 10 jan 2015, 16:56
Har nu fått hjälp av en granne som läste av felkoder och resultatet är att ett par koder indikerade problem med immobilizer. Det var bland annat en kod som antydde att man inte kan uppdatera/koda PIN, vilket vi tolkar som problem med nyckeln som några antytt. Jag minns inte alla sifforna på de olika felkoderna, men en av de som antydde immobilizern vara "31"
Grannen "släckte" koderna och då gick bilen igen.
Därefter åkte jag och tankade och handlade (1,5 mil). Bilen stod ca 45 minuter under tiden jag handlade. Sedan var det problematiskt att få den att starta. Det gick efter 10-15 försök. När jag sedan körde dog den efter 1 km. Vred av tändningen och startada igen under tiden bilen rullade och då vaknade den igen. Den "dog" på samma sätt efter ca 8 km.
Idag vill den inte starta alls
Kan det vara så enkelt att batterierna i nycklarna är slut?
Jag måste korrigera mig när jag skrev att den går på tomgång i 10 sek. Det är nog snarare max 5 sek.
Grannen "släckte" koderna och då gick bilen igen.
Därefter åkte jag och tankade och handlade (1,5 mil). Bilen stod ca 45 minuter under tiden jag handlade. Sedan var det problematiskt att få den att starta. Det gick efter 10-15 försök. När jag sedan körde dog den efter 1 km. Vred av tändningen och startada igen under tiden bilen rullade och då vaknade den igen. Den "dog" på samma sätt efter ca 8 km.
Idag vill den inte starta alls
Kan det vara så enkelt att batterierna i nycklarna är slut?
Jag måste korrigera mig när jag skrev att den går på tomgång i 10 sek. Det är nog snarare max 5 sek.