- sön 07 dec 2014, 17:00
Äh lyssna inte på honom. Visst, det är ju en extra kostnad när turbon tackar för sig, men kan knappast jämnföras med kostnaden att laga AWD'n(såvida man inte prompt måste ha en sprillans ny turbo dvs, då kostar det bortåt 10laxar vad jag sett).
Turbo måste man ju ha, annars kan man ju likagärna cykla - det går nog fortare
Efter att ha kört T5a i 2½år så skulle jag aldrig byta ner mig till nån sur jäkla sugis. Fattar inte hur jag stod ut med gamla sug-945an
... Jo just det, RWD, därför stod jag ut....
mikaelm skrev:Vad menar du MickeM med att slippa turbon? Att bilen har all tänkbar utrustning och snygga träpaneler samt en lättrycksturbo är väl inte att se som något negativt!? Stackars krakar i så fall som måste dras med en riktig turbo - kan ju inte vara roligt!
/ Mikael Markström
Äh lyssna inte på honom. Visst, det är ju en extra kostnad när turbon tackar för sig, men kan knappast jämnföras med kostnaden att laga AWD'n(såvida man inte prompt måste ha en sprillans ny turbo dvs, då kostar det bortåt 10laxar vad jag sett).
Turbo måste man ju ha, annars kan man ju likagärna cykla - det går nog fortare

Efter att ha kört T5a i 2½år så skulle jag aldrig byta ner mig till nån sur jäkla sugis. Fattar inte hur jag stod ut med gamla sug-945an