Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej vad vet jag om dessa bilar, jag har sysslat med dessa bilar sen 1992 när dom kom ut. O en sak är nu väldigt klart. Någon får välja mellan att vara stendum fullständigt okunnig eller att inte vilja göra jobbet. Du har blivit totalt bluffad av någon.
Du får det att låta som om systemet vore det minsta avancerat. Men.. se det är det inte.
Det är mest sorgligt att nån lat dumjävel.. för så ser jag det.. inte orkar hämta en bok på 40 sidor och orkar läsa en enda jävla sida för att lyckas med felsökning.. en sida skriven på enkel svenska med få textrader.
Tyvärr ligger bildena ner då jag laddat upp dom direkt från telefonen.
Nå ts..? Ser det det ut att vara alldeles massor med info?
Bild

Bild
sätt dit ett justerbart tidrelä till lampan
Utveckla gärna :wink:

Tack för bilderna, tyvärr är texten inte läslig. Så om du kan ta nya bilder lite närmare på texten eller
scanna in från boken vore jag tacksam. Bluffad med att felsökningen är stor/svår? Oavsett, verkar billigare
och enklare att "koppla om lampan", antar att det är lödning inblandat isåfall. Om nån har gjort detta förut
får ni gärna upplysa mig hur det går till, vilken lampa man bör koppla ihop med osv.
Nej jag har inte för avsikt att göra bättre bilder på materialet då jag anser att det av grundkunskaperna att döma är farligt för dej att felsöka i systemet själv. Med noll koll som novis, ska man inte börja sin mekbana med att gräva i sånt som kan ta livet av en om man gör fel. Du behöver bara missa att koppla ur en sladd och mäta så kan det vara över.
Men jag ska inte moralpredika. Jag struntar helt enkelt i tråden och hoppas fler kunniga gör det.
Så får du tjuvkoppla ifred. Det är ditt liv.
Henke850GLT skrev:
Sälj eller skrota bilen då.
Jo men visst, klart man skrotar en fin och annars helt
fungerande 850 bara för att en lampa lyser...

Nej jag bluffar inte och moralpredikningar undanbedes.
Jag förstår att du ser det som moralpredikningar att de flesta talar om för dig att inte koppla ur en lampa som varnar för ett allvarligt fel. Du får nog gärna råd och anvisningar på hur du fixar det mesta, men att stänga av säkerhetsdetaljer är inte lika lätt. Men är det kostsamt, så att det inte lönar sig, att laga säkerhetsdetaljer skall man nog avveckla bilen.
För att fortsätta på den odrägligt positiva vägen: har du haft bilen inne på Volvo och de läst ut felkoder och du betalat för det har du ju också rätt att få reda på vad det var för felkoder. De flesta av SRS felkoder pekar ganska tydligt ut vad som kan tänkas vara fel. Ta de felkoderna och gå till en annan verkstad och hör vad de säger.
Henke850GLT skrev:Teh, ok. Egentligen är denna diskussion ganska OT för det jag frågar om är hur man bär sig åt för att koppla SRS-lampan med nån annan instrumentlampa, inte ge på mig och trassla med airbagkablar.
Nej men då blev det extremt lättlöst.
Man kopplar inte den lampan med andra. Så den instruktionen blev kort.
Men då skulle den aldrig lagas och förmodligen har ingen fått felsöka den.
Du har inte en pryl i ditt srs system som överstiger 600spänn totalt att ersätta och få det att fungera.
Är det inte värt dom pengarna får jag väl hålla med om att man kanske ska avyttra bilen istället.
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]