Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Det skiljer även på nackstöden på stolar mellan 98 och 99. 99 har bredare mellan "pinnarna" på nackstödet har jag lärt mig av egen erfarenhet.. . . Så bara flytta över klädsel skapar merarbete. .
Användarvisningsbild
av Nexus
Tar du kudden i ratten från 98 och ev flyttar över kontakten i ratten så ska det inte vara någon fara. Själva ratten och centrumet är ju samma. Stolar går montera men du har ingen airbag funktion i de. Vet man vad man gör är det ingen fara pilla på airbags men man ska ha full respekt för de!
av ZMGD
Halloj!
Brukar störa mig på folk som aldrig skriver slutresultatet så andra vet vad man ska tänka på..
Alla airbags(och bältespännare) är likadana mellan årsmodellerna förutom i stolarna.
Jag satte in stolarna från 98an till 99an och har fungerande SIPS(mekanisk utlösning) men airbaglampan lyser pga att kablarna inte är inkopplade, kommer att sätta in motstånd för att lura systemet att jag har elektriska airbas istället.
Bra att tänka på mellan modellerna är att kabelstammen i själva instrumentbrädan och mittkonsolen skiljer så man får se till att ha rätt kabelstamm i rätt bil helt enkelt..
Plåten med chassinumret gick till och med att trycka ut och tillbaka med fingrarna.
Någon som undrar nått?
Användarvisningsbild
av Nexus
ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Ja, först och främst måste man ju byta hela kabelstammen för SRS-systemet. Sen måste man byta SRS-boxen, sen är frågan om SRS-boxen från denso är kompatibel med Fenix/Motronic, är den inte det så måste man byta hela elsystemet inkl. styrbox, nycklar, tändningslås osv...

Teoretiskt möjligt, men praktiskt? Glöm det, så vida du inte har alldeles för mycket tid till övers.
av ZMGD
Nexus skrev:ja jag undrar hur du skulle gå till väga för få 99 ans stolar fungera i en 98. Lär ju vara mera än bara kabelstammen som skiljer....
Jag sket helt enkelt att koppla in SIPS´en, inte det optimala men bättre än att dra kablar i all evighet.
Men i övrigt så var ju allt "bolt on".
av ZMGD
Nexus skrev:dra kablar i evighet? Du skrev ju att det bara var kabelstammen som skiljer... med andra ord var det INTE bara!!
Om du läser vad jag vad jag skrev tidigare så ser du att jag skrev kabelstam till mittkonsoll och instrumentbräda.. Var jag otydlig så ber jag om ursäkt..

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]