Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
CarlAdam skrev:Jag tror du missförstod mig, man tar ett beg tändningslås som är fullt fungerande och ersätter det trasiga med. Den gamla nyckeln som är kopplad till imobilizern tejpar man ihop med antennringen och gömmer innanför rattkåpan. Så det enda som blir skillnad är att man startar bilen med en nyckel och låser dörrlåsen med en annan.
Då missförstod jag dej..
Tänker jag inte helt galet så kan du likväl montera en beg rattstång. Använda nyckeln som vanligt genom att passera volvo och låta dom gifta ihop din nyckel med boxen.
Ingen större kostnad inblandad om det nu inte gått upp rekordartat på kort tid.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det jag hört är att volvo brukar vara fruktansvärt griniga när det gäller att programera in begagnade saker, så som fjärrkontroll och nycklar.

Men nu när du säger det så ja, det ska fungera fint att koda in en annan nyckel, högst 2 eller 3 extra om jag minns rätt. Det svåra blir nog att övertala volvo att göra det...
av triumph00
Man behöver väl inte åka till Bilia, det finns fristående Volvo verkstäder som har datoruppkoppling

Frågade själv en lokal verkstad och det var betydligt billigare att ex programmera en fjärr

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]