Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
Bild

ag va ute nyss och kollade lite snabbt och där fanns en diod uppe på instrumentbrädan vid vindrutan.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
VGAII(850 orginal larm) kopplas in i reläboxen, plats 210-211. Sen är det bra med det om man vill. Annars ska glaskrossensor, tuta och huvlås kopplas in också. Glaskrossen kopplas in i den gröna kontakten ovanpå larmreläet. kabel för tuta och huvlås är fördraget, bara att koppla in.
av hno12
Lucif3r skrev:VGAII(850 orginal larm) kopplas in i reläboxen, plats 210-211. Sen är det bra med det om man vill. Annars ska glaskrossensor, tuta och huvlås kopplas in också. Glaskrossen kopplas in i den gröna kontakten ovanpå larmreläet. kabel för tuta och huvlås är fördraget, bara att koppla in.
Så du säger att det bara är att koppla in sen är det bra?!
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja bara att koppla in. Relät sitter i centralen ovanför pedalerna. Sen får du programmera fjärren. Tändningensnyckeln vrids mellan läge I och II fem gånger och lämnas kvar i läge II den femte gången så ska dioden i rutan börja att blinka. När dioden blinkar trycker du på stora knappen på fjärren sedan väntar du ett par sekunder innan du kan slå av tändningen helt.

Ja kan ha fel i något för det är trots allt 10år sedan ja gjorde detta.
av hno12
Ja jag såg att centralen finns på höger sida i motorrummet så att säga. Men sen kollade jag på schemat och den visade en pil som gick bakom centralen? Men jag gör som så att jag ringer upp bildemonteringen som säljer larmdosan och frågar. Annars i värsta fall finns det en auktoriserad volvo verkstad/återförsäljare här uppe som jag kan vända mig till. Tänkte åka dit imorgon eller i dagarna för att få hjälp med att installera nya låset till bagaget.

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]