Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Tjoho!! Kul att det var ett sådant enkelt fel. Nu får du vara snäll mot "biljäveln" :wink:
jag ska vara snäll mot den lille gynnaren :lol:.
nä faktum är att jag nog skämt bort den för mycket och jag blir sur när den inte visar nån tacksamhet alls :)

Med vänlig hälsning hasse.
Bilar, speciellt äldre, är väldigt otacksamma att skämma bort :lol: Dom är som en 3 åring, hittar alltid på nå jävelstyg :lol:

Hur som, du behöver nog byta spjäll inom en relativt snar framtid, brukar i regel inte dröja så länge efter man varit tvungen att rengöra det.
Du skulle köpt en 97-98 istället, så hade du sluppit det där jäkla spjället :wink:
japp helt klart 97-98 men det visste jag ju inte då.
sen det där vvt skiten verkar ju inte vara nått å ha heller.

jag är glad om spjället går över vintern
jag har lärt mig att inte ha nåra förväntningar
på det hårda sättet.

Äh se det positivt istället :) Du slipper hålla på och meka med fördelare, rotor och tändkablar. Du har en bättre vevhusventilationskonstruktion där rören värms av motorns kylvatten. Mycket bättre möjligheter till felsökning och loggning iom Vida etc etc the list goes on :)
SubMarine skrev:Du slipper hålla på och meka med fördelare, rotor och tändkablar.

Bortsätt från tändkablarna, så är ju fördlare+rotor både enklare och billigare att felsöka/laga än sepparata spolar ;)
Sen är ju gubbstrutt vad jag förstått van med äldre bilar, så fördelare osv skulle nog kännas mer "hemma" än att sitta och pilla på en dator :P

Mig själv spelar det ingen roll, fast slö som jag är så trivs jag väl bäst med att pilla mjukvara :P
jag är ju van med bilar med en eller fler fuggar och brytarspetsar och såna omderna grejor och att växellådan sitter där den ska tex som på en 240.
men man lär väl få lära sig vare sig man vill eller inte.
har även märkt att man får använda datorn
till o vara med på tex detta forum för att lära sig
förut använde jag den mest till å porrsurfa med :lol:

gubbstrutt skrev:jag är ju van med bilar med en eller fler fuggar och brytarspetsar och såna omderna grejor och att växellådan sitter där den ska tex som på en 240.

Jagrullar är det ny porrsurfa :wink:
en grej till som jag märkte långt innan det skulle jävlas på riktigt var att rulla jag i typ 40 med friläge i (manuell låda)
kopplingen uppsläppt vandra tomgången lite upp o ner även med ecc av trampa jag ur vart den jämn ?:-/ det verkar med vara väck efter rengörnigen.

Kena skrev:
gubbstrutt skrev:jag är ju van med bilar med en eller fler fuggar och brytarspetsar och såna omderna grejor och att växellådan sitter där den ska tex som på en 240.

Jagrullar är det ny porrsurfa :wink:
ja kena så har det varigt sen jag vart med här :)

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]