Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

å fan låter det från oljelocket hur har du det med vevhusventilationen.
är packningen i locket dålig eller nån slang till ventilationen.
en fungerande vevhusventilation ska ha ett undertryck på tomgång och lite varv.
funkar den dåligt trycks gaserna utåt istället :mrgreen:.

jag kollade min vevhus v efter ett tips ja hitta på tuben
ROBERT DIY.

tänkte om det kan vara luft som sugs in nånstans
eller trycks ut och ger ljudet.
ha en med hjälpare som håller i handsken om den far av annars kan du ge dig fan på att
den trasslar in sig nånstans.

bara en liten 10 öres gissning.

Med vänlig hälsning hasse.
gubbstrutt skrev:å fan låter det från oljelocket hur har du det med vevhusventilationen.
är packningen i locket dålig eller nån slang till ventilationen.
en fungerande vevhusventilation ska ha ett undertryck på tomgång och lite varv.
funkar den dåligt trycks gaserna utåt istället :mrgreen:.

jag kollade min vevhus v efter ett tips ja hitta på tuben
ROBERT DIY.

tänkte om det kan vara luft som sugs in nånstans
eller trycks ut och ger ljudet.
ha en med hjälpare som håller i handsken om den far av annars kan du ge dig fan på att
den trasslar in sig nånstans.

bara en liten 10 öres gissning.
Okej ! men det låter mekanisk " den nyper väl snart eller Skall man räkna med 30000 mils köring ger gnissel och elände kan det vara något innanmäte lyftare eller mm?

om man ska räkna med gnissel o skit vid 30k det finns ju de som går uppåt 40k o går fint än
visst det kan vara ventil tryckare mm. vad det kan vara exakt kan jag inte svara på.

men en sak vet jag det är inte alltid man kan lita på det volvo verkstaden säger
eller säger sig ha gjort.

japp!japp har testat det mesta. Var hos Volvo igår dom kunde inte lokalisera det. Men ett litet himelstips jag fick ,spridarna kan låta om trycket är för högt .Bytte bränsle relä i våras den gick ojämnt då.
av *pettson*
Liten hint till eftersom volvo ansåg sitt..
Byte av spridarrelä kan aldrig någonsin ändra bränsletrycket upp till ett högre än vad bränsletrycksventilen är gjord för. Går fjädern av i den, vilket är det enda fel som kan uppstå, så sjunker trycket under normalt och blir för lågt.
Sämre kan det också bli av ett spänningsfall i reläet. Men det kan alltså aldrig bli högre än normalt hur man än gör.
[quote="*pettson*"]Liten hint till eftersom volvo ansåg sitt..
Byte av spridarrelä kan aldrig någonsin ändra bränsletrycket upp till ett högre än vad bränsletrycksventilen är gjord för. Går fjädern av i den, vilket är det enda fel som kan uppstå, så sjunker trycket under normalt och blir för lågt.
Sämre kan det också bli av ett spänningsfall i reläet. Men det kan alltså aldrig bli högre än normalt hur man än gör.[/quote
okey! då kan vi glömma spridarna asså ! dom kan inte kvittra?? eller??vet att tips om ljud från motor kan vara svårt tack på förhand. frågan är bara om det är bra och ligga att köra på....

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]