Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
Volvo742 skrev:Ena stunden säger du:
Självklart så ska du kapa.

Känner jag pettson rätt så var det där väldigt sarkastiskt :roll: pettson är nog den sista på forumet att förespråka tattarmetoder som att kapa bort plåt. :wink:
Hhaha det är år 2014 och folk har fortfarande inte fattat att det går inte se sarkasm igenom text. :-)-) Kanske 20 år till så :)

Håller med att det är en tattarmetod att kapa hål i golvet för att laga ett litet rör, istället för att göra det riktigt igenom att lägga ner tid och energi för att demontera bort hela 4-hjulsdriften.
Volvo742 skrev:
Hhaha det är år 2014 och folk har fortfarande inte fattat att det går inte se sarkasm igenom text. :-)-) Kanske 20 år till så :)

Håller med att det är en tattarmetod att kapa hål i golvet för att laga ett litet rör, istället för att göra det riktigt igenom att lägga ner tid och energi för att demontera bort hela 4-hjulsdriften.

Klart det går att se sarkasm :P Det är väldigt tydligt i den texten! =)
andreasw skrev:
Volvo742 skrev:

Klart det går att se sarkasm :P Det är väldigt tydligt i den texten! =)
Bild

Tycker ni att jag borde lägga på asfaltsmattor? En firma nära mig säljer 400x500x4 mm för ca 50 kr styck.
Bild

Här ska jag göra hålet
Bild
Perc skrev:
*pettson* skrev:O vi alla som gått nån form av släckkurs att petroliumbas gillar vatten om olyckan är framme..
Skulle gärna vilja att du förtydligade det där, även om jag råkar veta vad du menar. :)
Låt se.. bensin brinner.. vatten..= Spännande.
Att hålla brand borta från utspilld bensin med vatten= spännande.
Men allt går. Missuppfatta mej inte. Bara en fråga om utrymme tålamod och mängden vatten.
Frågan är om jag... eller du är den som inte förstår. Peka ut en enda fläck på bilderna du lagt ín síst som INTE är bärande. En enda liten punkt är allt jag begär, för jag ser nämligen inte någon.
OM du är beredd att lossa alla punktsvetsar och ta bort hela golvet inkl allt inunder så kan du ta bort golvet bäst du vill, notera att det ska vara hela stycket.
Men du åker på att montera tillbaka exakt en likadan oskadd plåt med dom svetsmetoder som volvo kräver för att bilen ska godkännas igen. Bilen ska säkerhetsbesiktigas innan och efter. (INTE KONTROLLBESIKTIGAS).
Bilen ska betraktas som återställd från krockskada.
Bild

Så.. kapa.. javisst.
ELLER om du inte är beredd att lägga ner mer pengar och tid än nödvändigt så lossar du det som är ivägen och sänker ned tanken. Allt är ditt fria val naturligtvis.
*pettson* skrev:Frågan är om jag... eller du är den som inte förstår. Peka ut en enda fläck på bilderna du lagt ín síst som INTE är bärande. En enda liten punkt är allt jag begär, för jag ser nämligen inte någon.
OM du är beredd att lossa alla punktsvetsar och ta bort hela golvet inkl allt inunder så kan du ta bort golvet bäst du vill, notera att det ska vara hela stycket.
Men du åker på att montera tillbaka exakt en likadan oskadd plåt med dom svetsmetoder som volvo kräver för att bilen ska godkännas igen. Bilen ska säkerhetsbesiktigas innan och efter. (INTE KONTROLLBESIKTIGAS).
Bilen ska betraktas som återställd från krockskada.
Bild

Så.. kapa.. javisst.
ELLER om du inte är beredd att lägga ner mer pengar och tid än nödvändigt så lossar du det som är ivägen och sänker ned tanken. Allt är ditt fria val naturligtvis.
Besiktningen tänker och tycker för mycket. Dom borde vara tysta istället. Annars väntas inbördeskrig inom kort :mrgreen:

Haha, jag ska inte kapa där. Jag tänker kapa där röven är fast på höger sida. Bilderna visar på vänster sida.
Inte mina bilder.
Bild
Bild
Bild

Men att ta bort bensintanken kräver nog en hiss där man kan hissa upp bilen och skruva under. Jag har ingen sådan, tyvärr.
Dessutom behöver man montera ned hela bakvagnen för att få bort bensintanken.
Du skulle inte kapa nåt bärande sa du ju?
Där är det bärande liksom allt jag visat. Oavsett sida.
Du får tycka vad du vill om reglerna. Sura inte sen om du får ta konsekvenserna.
Är fullt medveten om hur bilen är.byggd och vad man måste göra. Men att du inte äger en lyft gör inte automatiskt att du kan göra som du vill den dagen någon upptäcker det.
Det finns ett säkert sätt att göra det. Resten är tattarlagning som kan kosta körförbud.

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]