- sön 08 jun 2014, 16:13
Tycker du ska öppna motor huven och lokalisera vart det låter ifrån. tycker det låter som att något ligger emot en rörlig del.
Moderator: Moderatorer
chrillew skrev:Tycker du ska öppna motor huven och lokalisera vart det låter ifrån. tycker det låter som att något ligger emot en rörlig del.Det är som sagt när jag släpper upp koppling stillastående vid frikoppling. ??:-/
Lucif3r skrev:Säkert någon billig dump som inte orkar hålla tätt, eller bara är åt h-e inställd.Okej kan jag ta bort den bara och se om det blir bättre eller måste jag fixa och trixa isåfall?
Lucif3r skrev:En dump måste man ha. Monterar man extern dump så tar man bort orginaldumpen, som sitter på turbon. Och jag antar att du inte fick med denne.Okej för svaret, dumpen ser ut såhär:
Så isf behöver du leta rätt på en orginaldump ifrån ett 15g-agg.
rid54 skrev:Om bilen är seg att starta är det väl inte startmotorns fel? Om solenoiden inte "släpper" så kommer motorn att starta men startmotorn att snurra med en stund. Om det bara är så att det tar viss tid för motorn att starta är det annat att titta på, inte tändspolen dock. Enklast att kolla som föreslagits genom att avbryta ett startförsök; om startmotorn släpper direkt är nog allt som det ska med den.Oh okej tack för ditt svar! Ska absolut testa imorgon att se om startmotorn fortsätter gå även när jag släppt nyckeln! Vad skulle det kunna vara annars då förutom starten eller spolen? Ska rengöra tomgångsmotorn då jag tror den kan va lite sliten men bör ju inte ha med starten att göra men men...
rid54 skrev:Tempsensor? (styrboxen fattar kanske inte att motorn är kall). Finns några felkoder?Raderade idag alla felkoder jag hade för första gången, så ska köra lite och sen kolla av allt igen för att se vilka som kommer tillbaks. Hade dock inte några felkoder som jag kunde direkt relatera till mina problem. Verkar mest vara gamla felkoder.
Test med husvagn. Många laddstopp.... […]