Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej, det sitter ett på höger sida också. Sen är det 2 hydrauliska fästen (ett framför motorn och ett bakom). Dom hydrauliska brukar sällan gå sönder, därför finns det knappt några frågor om dom.

Dom fästena som är beskrivna i denna tråd bör mer korrekt kallas "momentstag". Det "enda" dom gör är att dom hindrar motorn från att vrida sig fram- och bakåt.
Ja, klantigt var det ju, men det är också därför jag ofta pillar på saker utanför bilen, momentstagen är bra exempel på det. När jag byter bussningar rycker jag först fästena på skroten och byter på dom, sen är det bara fråga om minuter för bytet på bruksbilen.
c7098 skrev:Märkte att mitt främre (torque rod) börjar vara slut, bytte det nyligen mot en gamma men frisk som jag hade hemma, men som sagt nu ser det trött ut. Tänkte byta till poly, men hur påverkas komforten av det? Har automat, om det spelar någon roll.
Jag hade poly i någon månad innan jag bytte tillbaka till orginal. Tyckte det vibrerade alldeles för mycket när man börjar rulla igång och har runt 700 varv på motorn (manuell). Då jag ofta sitter i köer när jag pendlar så blev vibrationerna (eller snarare inredningens skramlande, pga vibrationerna) för irriterande för mig. Men om man mestadels kör typ landsväg och inte gör så många starter (dragläge) så påverkas inte komforten nämnvärt.
Lusigt, inte vibrerar min bil så inredningen skramlar iaf, och då är ändå hälften av inredningen sönderbruten av någon föregående ägare, speciellt mittkonsolen -.-. Iofs så brukar jag inte plåga bilen på varv lägre än tomgång, det känns bara onödigt dumt.

Jag har polybussning både i övre och undre momentstaget.

p.s. Jag har manuell.
Senast redigerad av 1 Lucif3r, redigerad totalt 0 gånger.

Jag hade bort inneskärmen på min V60 ig[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Mycket snyggt, jag tycker R-Design på den ve[…]

Uuuuuuuuh, jag är redigt lack på detta […]

B230F går fett

Okej, men alla dom vacum slangar som jag behö[…]