Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Något jag glömt?
Jag kan ju inte så mycket om bilar, eller rättare sagt ingenting :(

Pettson rekommenderade en ny packbox när lådan ändå är demonterad. En sån här http://www.skruvat.se/Packbox-vevaxel-P12461.aspx

Man blir bara förbannad på sig själv om den är bortglömd eftersom det är lika mycket arbete att byta den som att byta koppling.
Senast redigerad av 1 pelle1963, redigerad totalt 0 gånger.
nej vem fanken kan nått om bilar idag.remmar ja kamrem
vattenpump?.
div spännrullar till remmarna
multiremmen kan jag tänka mig att den kallas
den på utsidan.
motorfästen kanske alla
bussningar till växel länkaget
dåliga slangar o klammor.
bara att ta fram stora plånkan nu :mrgreen:

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Eftersom remmar och koppling sitter i varsin ände på motorn och man normalt sett bara plockar ner lådan vid kopplingsbyte blir väl allt annat än koppling och packbox merarbete. Har aldrig handlat från Skruvat men kan tänka mig att det är "Biltemakvalitet", så handla kopplingen på Volvo istället. Piratkopplingar funkade inte på den tiden man körde 240 så jag antar att det är lika nu.
roosigustafs skrev:Eftersom remmar och koppling sitter i varsin ände på motorn och man normalt sett bara plockar ner lådan vid kopplingsbyte blir väl allt annat än koppling och packbox merarbete. Har aldrig handlat från Skruvat men kan tänka mig att det är "Biltemakvalitet", så handla kopplingen på Volvo istället. Piratkopplingar funkade inte på den tiden man körde 240 så jag antar att det är lika nu.
Tackar
Det är detta som är så bra med forum :)
roosigustafs skrev:Eftersom remmar och koppling sitter i varsin ände på motorn och man normalt sett bara plockar ner lådan vid kopplingsbyte blir väl allt annat än koppling och packbox merarbete. Har aldrig handlat från Skruvat men kan tänka mig att det är "Biltemakvalitet", så handla kopplingen på Volvo istället. Piratkopplingar funkade inte på den tiden man körde 240 så jag antar att det är lika nu.
så du menar att byta ut ev dåliga detaljer runt omkring lådan tex det trasiga motorfästet/fästena (samtidigt) skulle vara merarbete?.

gubbstrutt
Du har du inte lärt dig att priset är beroende på fysiska butiker är alltid högre och Volvo "original" delar är alltid efter max vinst. Skruvats grajer är bra många har kört på det på forumet och har funkat bra. Denna kopplingen han tagit hänvisar skruvat med "denna koppling har Volvonummer 271932." står på den i information. Så jag skulle ta den och idag kan man inte göra skit utan att komma undan tack vare Internet.
roosigustafs skrev:Piratkopplingar funkade inte på den tiden man körde 240 så jag antar att det är lika nu.

Tyvärr måste jag informera dig att nu för tiden existerar inte "pirat"delar i den bemärkelsen.
Det mesta byggs i samma jäkla fabrik, sen skickar man ut en del av delarna till "märkes"handlare, t ex volvo, och slipar bort orginalnummret på dom övriga delarna och skickar ut dom till t ex biltema. Med andra, det är samma skit med annan märkning bara.

Om något, så håller märkesdelar LÄGRE kvalitee än vissa "pirat"delar. Men det står ju volvo på kartongen och det kostar dubbelt så mycket, så det måste ju hålla för evigt, eller hur?
Nu blir det lite från ämnet men jag handlade hjullager till min v70 på Volvo, priset med Volvokort var läge än Mekonomen. Ett annat exempel är" USA-lamphållare" 69 kr/st på Volvo, 249 kr/par på Vparts, så kolla med Volvo först är mitt råd.
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]