Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är ovanstående kombinationsinstrument monterat i bilen och det funkade kanon. Tack för er hjälp.
Men - i det monterade och köpta instrumentet som tillhört en S70 -97:a, så var det en färddator. Eftersom det finns så retar jag mig lite på displayen, så därför undrar jag;
Om man köper en brytare på ex.vis skroten, skulle det funka att få det att fungera då? Verkar inte vara speciellt avancerat att koppla in det i så fall, även om jag är rätt kass just på bilel.
Service-lampan lyser en stund vid start också såklart, men det löse rman väl enkelt genom att bara ta bort den lampan tänkte ja. I övrigt är jag supernöjd.
Lucif3r skrev:Om färddatorn är aktiverad är det bara att köpa en knapp och vara nöjd :)

Service lampan tänds automatiskt efter 1år eller X antal mil, beroende på vilket som inträffar först. Inget att bry sig i direkt om man har koll på servicen själv.
Finns gött om knappar på skroten, så det kör vi på då. :) Lika bra när färddatorn ändå finns.
Men som sagt, jag är inte jättebra på bilel, en enkel knapp ska jag kunna koppla in, men drar man egenkabel mellan knappen och mätarhuset, eller finns det färdiga kablage att få tag i?
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]