- mån 31 mar 2014, 22:49
1) Viner startmotorn utan att dra runt motorn?
2) Försöker den dra runt motorn men utan att orka?
3) Drar den runt motorn "för lätt" som om det fattades kompression?
Jag antar att du menar alternativ 3 och det låter mycket riktigt som det klassiska "gräsklipparsyndromet". Begreppet myntades väl i USA (lawn mower syndrome) och kommer från att motorn surar ner sig när man backat bilen ur garaget för att ta fram gräsklipparen. Jag råkade ut för det två gånger på min 850 och båda gångerna var det bara att veva på starten tills den hostade igång i ett rökmoln. Använd starthjälp om det behövs.
855MaGi skrev:Ja eller vad jag ska kalla det....Det där är flera motsägelser i en.
Det låter som att startmotorn "viner" men orkar inte att driva runt själva motorn, typ tappat kompression eller nått ?
1) Viner startmotorn utan att dra runt motorn?
2) Försöker den dra runt motorn men utan att orka?
3) Drar den runt motorn "för lätt" som om det fattades kompression?
Jag antar att du menar alternativ 3 och det låter mycket riktigt som det klassiska "gräsklipparsyndromet". Begreppet myntades väl i USA (lawn mower syndrome) och kommer från att motorn surar ner sig när man backat bilen ur garaget för att ta fram gräsklipparen. Jag råkade ut för det två gånger på min 850 och båda gångerna var det bara att veva på starten tills den hostade igång i ett rökmoln. Använd starthjälp om det behövs.
Skoda - Tyska delar i tjeckisk låda. :)