Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Det som fångat mitt intresse är ditt laddtryck.
Har lite svårt att tänka mej att bsr specat bilen till 1,5 bar
Sökte runt på google en snabbis, och det verkar som BSR brukar programera runt 1-1.1bar. Fick ingen träff där någon laddade 1.5 utan ytterligare modifikationer.
Användarvisningsbild
av Nexus
vart har han lagt de där 200000 på den bilen? Ursäkta men för mig ser det bara ut som en omlackering sen brukar jag aldrig stå tokgasa bilen efter precis backat ut den ur garaget :-O)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Finns ingen anledning att stå och varva på tomgång mer än i felsökningssyfte. Stå och varva för att lägga ut ett klipp på youtube är bara löjligt, du bygger ändå inte upp något turbotryck på tomgång (såvida du inte har ett styrsystem med launch control).
av missnöjdvolvoägare
Det där var nog förra ägaren, killen som hade den innan var 50+- och va lite mer seriös, ja kan skriva ner va allt e värt o så, men ja försöker ju inte kränga bilen :) vill få den hel igen bara... Men avgas systemet fanns de kvitto på 28 tusen... Är visst rostfritt, o ställbara dämparna fram låg på 10... O bla bla bla... Lyckas ja inte ordna det här så blir det att plocka ner och sälja i delar :/
av missnöjdvolvoägare
Finns inte heller launch control, så klart ;) är det ens värt att ha om man inte kör awd?tänkte att de kunde va trevligt o se bilen vi pratar om bara...
av StefanWasa
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig på vägen, men tycker ju att den verkar vara värd att kämpa för :) Hoppas du får ordning på den!
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde ger-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]