Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tydligen en gammal tråd men hoppas att det är någon som ser.
Enkel fråga om man lyfter ur motorn med växellåda kan man ta ur drivaxlarna när man lyfter eller måste man riva axlarna innan?
Behöver man riva styrleder och p ändar för att få ur axlarna? ??:-/
av *pettson*
taxi skrev:Sist jag jag lossade en styrled tog det två dagar.
Fel verktyg brukar vara praxis av någon anledning. Många verkstäder och förståsejpåare har tipset att man ska slå skiten ur spindeln, man slår då på kanten av hålet där styrleden sitter. Vibrationerna ska sen göra så det lossnar. är en god ide när det inte finns alternativ. Men när det finns alternativ däremot?
Det är lite där snålheten bedrar visheten. Det finns billiga verktyg för ändamålet. Tappen på styrleden är en kona på under 7 grader och dess uppgift är att låsa så hårt det någonsin går. Satt den fast så har någon gjort sitt jobb. Men det är NU man ska gå och inhandla verktyg inför framtiden..
Man knallar in på valfritt verktygsvaruhus och köper en avdragare för p- ändar. I ett varuhus där allt är gjort i papiermache eller återvunna kondomrester enligt forums åsikter eller genom vittnesmål från en kompis kompis farmors granne, kostade en sådan 89kronor sist jag handlade. Har inte kikat om dom fortfarande säljs där. Då slipper man borra. :-)-)
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida

När jag åkte med utsliten ytterknut fic[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]