Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneS70
Lucif3r skrev:Vad är det för typ av knappar på kretskortet? Jag har själv inget orginalfjärrgrejs så kan inte kika.

Är det typ bara vanliga tryckbrytare typ http://www.electrokit.com/tryckknapp-pc ... vart.43794 så är det ju bara att köpa en ny sån och löda dit, inte behöver du köpa ett helt begagnat kretskort för det.
Vädigt likt den du länkade. Får öppna dosan och dubbelkolla. Får nog köpa en finare spets till min lödkolv också.
Tack för hjälpen allihopa
Användarvisningsbild
av Perra83
Matchmiss skrev:Jag var till bilia med min 850 T5 och en ny dosa + inprogramering skulle kosta runt 800kr allt som allt, i mina ögon klart värt det om man inte har någon!
En 850 med Volvo Guard II kan du enkelt programmera larmdosan själv. På X70 blev det svårare.
av DanneS70
Jag har nu löst problemet med fjärrisen på bekostnad av skalet. Öppnade upp den och granskade kretskortet noggrant, och tyckte mig se en kass lödning på den knapp som inte ville fungera så jag testade att löda om och det fungerade direkt :D

Så nu funkar även larmet utan problem.
Återigen, tack för tips och idéer.
av DanneS70
PTV skrev:Helt klart är S70 en klart modernare bil att framföra än tidigare 850.Men 140 hk motorn var ju definitivt inget roligt att ha under huven jämfört med 170 hk varianten oavsett om det var en S70 eller 850.Kan man nu leva med det så har du en väldigt bra bil som med rätt skötsel kommer att hålla många mil framöver.
Jag måste faktiskt säga att jag är väldigt nöjd med 140 hästaren, gott med vridet tidigt :D Visst min gamla glt var varvvillig men som fram och tillbaks till jobbet uppskattar jag bottenvridet vid låga varvtal. Det jag saknar är ljudet ur glt:n....
av DanneS70
andreasw skrev:Gött att det fixade sig med larmdosan!
Riktigt härligt. Billigt blev det också, funkar klockrent nu.
Nu är det bara resten kvar hehehe...

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]