Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
robzter skrev:Men töntar.
Tror du någon vill hjälpa dig när du kallar din "forumskollegor" för "töntar" och "bältesbögar". Då anser du kanske att vi är "hastighetsbögar" eller "nykterhetsbögar" också? Att komma in som ny på ett forum och i andra inlägget såga övriga deltagare "jäms med fotknölarna" med uttrycket töntar, är inte vidare smart.
Användarvisningsbild
av darkien
här är bästa tipset hur du blir av med bältesvarningen du lär få

sälj volvon o köp en sån där Dinky Toy (eller Bogseras Med Wire som dom oxå kallas) som du haft förr slipper du reta dej på att du äger en kvalitetsbil
av robzter
Jag började med att ställa en enkel fråga men när dom istället för att sara på frågan börjat predika om annat så blir man less. Har sökt på forumet innan jag ens skrev och man får inte fram något annat än just använd bälte. Kan man inte svara på frågan är det bättre att vara tyst än att just dryga sig. Andra forum där hjälper man sina medlemmar genom att ge dom rätt svar på sina frågor men här väljer just moralmupparna att dryga sig istället. Då får man ta att bli kallad för just det. Som sagt hade jag strartat en tråd där det stod "hej undrar om man ska köra med eller utan bälte." Då hade dom kunnat skriva använd bälte

Kvalitetsbil? Plast och buller har aldrig varit så värst premium. Till och med min lupo lät mindre. Och den hade 4cm markfrigång och lågprofils r-däck.
Användarvisningsbild
av Ravi
robzter skrev:Jag började med att ställa en enkel fråga men när dom istället för att sara på frågan börjat predika om annat så blir man less. Har sökt på forumet innan jag ens skrev och man får inte fram något annat än just använd bälte. Kan man inte svara på frågan är det bättre att vara tyst än att just dryga sig. Andra forum där hjälper man sina medlemmar genom att ge dom rätt svar på sina frågor men här väljer just moralmupparna att dryga sig istället. Då får man ta att bli kallad för just det. Som sagt hade jag strartat en tråd där det stod "hej undrar om man ska köra med eller utan bälte." Då hade dom kunnat skriva använd bälte

Kvalitetsbil? Plast och buller har aldrig varit så värst premium. Till och med min lupo lät mindre. Och den hade 4cm markfrigång och lågprofils r-däck.

Om du nu tycker att Volvo suger så skit i att skriva här då
Användarvisningsbild
av SvenB
robzter skrev: Andra forum där hjälper man sina medlemmar genom att ge dom rätt svar på sina frågor men här väljer just moralmupparna att dryga sig istället. Då får man ta att bli kallad för just det.
Du får gärna kalla mig för "moralmupp" om du mår bättre av det. Jovisst får man hjälp på detta forum. Men om det är direkt trafiksäkerhetsbrott som "frågaren" vill hjälp med, går det nog trögt. Det gäller även oftast frågor hur man konverterar till "fulxenon". En annan fråga som jag tror du har svårt att få hjälp med är hur mycket starksprit du kan häva i dig innan du kör bil.
av *pettson*
Back to basic..
Hammare.. spöa allt som låter. När det tystnat är uppdraget slutfört.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
robzter skrev:Men töntar. Av alla bilar jag ägt så är volvon nog den sämsta av dom alla. Går knappt att prata med varandra utan att skrika i 140. Bältesvaningen lägger aldrig av. Volvo vill inte ta åt sig jobbet att koppla ur det. Vinglar på vägen. Listan på skit kan göras lång. Men för att stå ut den korta tiden jag nu behöver använda skiten vill jag få bort det efterblivna varningen. Sen vem fan kommer på iden att sätta en lampa vid backspegeln? Hej hej polisen jag har inget bälte på mig. Det ska vara mitt jävla val om jag vill ha det på mig eller ej. Eget ansvar. Min bmw e39 som var 2 år äldre är ju mer premium än volvo mågonsin kommer vara. Det är sånt här som gör att volvo alltid kommer ligga under tyskarna

Så åter till topic. Hur fan kopplar man ur skiten?

Bältesbögar kan skita i att svara om ni ska dryga er om att använda bältet löser problemet. Kan även tilllägga att bälteslåset är kasst på volvon och släpper lite hur fan det vill så ingen ide att lita på bältet.

Strunt du i bältet, men kom inte o gnäll när airbagen knäckt nacken på dig. Är bara en tidsfråga bort om du kör som du diskuterar..och har du en sån spydig attityd här så lär ingen vilja berätta hur man gör (Y)
Användarvisningsbild
av Sunschreem
*pettson* skrev:Back to basic..
Hammare.. spöa allt som låter. När det tystnat är uppdraget slutfört.
:lol: :lol: :lol:
av pelle1963
Sunschreem skrev:
robzter skrev:Men töntar. Av alla bilar jag ägt så är volvon nog den sämsta av dom alla. Går knappt att prata med varandra utan att skrika i 140. Bältesvaningen lägger aldrig av. Volvo vill inte ta åt sig jobbet att koppla ur det. Vinglar på vägen. Listan på skit kan göras lång. Men för att stå ut den korta tiden jag nu behöver använda skiten vill jag få bort det efterblivna varningen. Sen vem fan kommer på iden att sätta en lampa vid backspegeln? Hej hej polisen jag har inget bälte på mig. Det ska vara mitt jävla val om jag vill ha det på mig eller ej. Eget ansvar. Min bmw e39 som var 2 år äldre är ju mer premium än volvo mågonsin kommer vara. Det är sånt här som gör att volvo alltid kommer ligga under tyskarna

Så åter till topic. Hur fan kopplar man ur skiten?

Bältesbögar kan skita i att svara om ni ska dryga er om att använda bältet löser problemet. Kan även tilllägga att bälteslåset är kasst på volvon och släpper lite hur fan det vill så ingen ide att lita på bältet.

Strunt du i bältet, men kom inte o gnäll när airbagen knäckt nacken på dig. Är bara en tidsfråga bort om du kör som du diskuterar..och har du en sån spydig attityd här så lär ingen vilja berätta hur man gör (Y)
På tal om airbag. Jag skulle inte vilja ha näbben klistrad mot en ratt med airbag när det smäller i trafiken. Bältets funktion är ju bl.a. att hålla huvudet på rätt avstånd från bagen när den löser ut. Att det inte är krafter att leka med (som killarna på videon inte fattar) säger allt:

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]