Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fäste mina tre fjärrljus på en 850 precis som "Hilmer" beskriver vilket inte behövdes på S80:in när ytan mellan kofångare och grill på dessa är minimal så där dög ett nummerplåtsfäste bra även om det fick förstärkas med långt fler skruvar än de två i nummerplåten.Men ett visst avstånd är att föredra mellan fjärrljus och grill på 850:in om man ska få upp huven när vinkeln ändras då huven ska upp.Har även sett någon som lyckats fästa extraljusen direkt i huven på en 850 även om jag för egen del tycker att det var ren överkurs. :D

Bild

Bild
Volvogubben skrev:Fasen va grannt Hilmer!!!
Men hur exakt fäste du i grillen? Å hur exakt fäste du "regplattan/fästet" i kofångarn?
Demontera grillen, fixa ett lagom stor plåtfäste som du skruvar (och borrar) fast i ovankant på huvöppningen, sen skruvar man fast kulan.
Hur plattan sitter fast ser du ju på bilderna ovan, antingen skruvar man fast den eller så kan man göra så som jag gjorde så man kan demontera hela "bryggan" vid behov.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]