Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
Tjena. Då va jag tillbaka igen men för att kolla om det är något större projekt för att montera in en 2-din stereo i min 850?
Facket där stereon sitter är 2 delad vilket skulle hindra en 2-din att få plats där. Går det att göra något åt saken? Mvh//Emanuel
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror att det bara är att dra prylfacket rakt ut men jag vet inte. Sen vet jag inte om det krävs någon modifiering men det kan säkert någon annan svara på :)
av hno12
DayDreamer skrev:Tror att det bara är att dra prylfacket rakt ut men jag vet inte. Sen vet jag inte om det krävs någon modifiering men det kan säkert någon annan svara på :)
Kan det vara så enkelt tror du? Hade ju vart najs att ha en pekskärm där istället för en tråkig 1-din :p
Modifiera, hur då? Med ISO adapter?
av TobbeViktor
Tror det finns lite delade svar på den frågan.
Har letat lite själv, då jag önskar montera en eftermarknads 2-DIN i min S70.
Verkar som om vissa har köpt stereos som passar rakt in utan modifieringar, medan vissa fått såga ur "listerna" som originalstereon löper i, för att få in monteringsram och stereo.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har en JVC dubbel din och även testat montera en DVD dubbel din utan problem i min V70-99. Går trycka dit utan slipa bort skenorna :-)-)
Som sagts så behövs en adapter för få volvo original kablar till ISO standard.
av hno12
Lucif3r skrev:Prylfacket tas bort genom att först ta bort stereon, sen kör man in handen och på varje sida sitter det en spärr man måste trycka in samtidigt som man drar i facket. Dom känns tydligt.
Så det är inte svårare än så? Jag inväntar denna eller nästa lön, då ska jag köpa mig en ny spelare vare sig det blir 1 eller 2-din.
Men tack för svar!

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]