Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rockabilly65
Hej, har läst en massa om detta här och på andra forum.
Har kommit så långt att det bara är de 2 skruvarna (eller vad de kallas) på ovansidan som jag inte får ur.
Mina måste vara både limmade och svetsade för det händer ingenting när jag slår på dom. Vad jag läst så ska de bara ploppa ur, det gör inte mina. Vad gör jag för fel?
Volvo S70 -97
Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
rockabilly65 skrev:Hej, har läst en massa om detta här och på andra forum.
Har kommit så långt att det bara är de 2 skruvarna (eller vad de kallas) på ovansidan som jag inte får ur.
Mina måste vara både limmade och svetsade för det händer ingenting när jag slår på dom. Vad jag läst så ska de bara ploppa ur, det gör inte mina. Vad gör jag för fel?
Volvo S70 -97
Bild
Här är det inget som ska "ploppa", det gäller ju att slå så att skruven har en chans att vrida sig motsols, det ser inte ut som om du lyckats speciellt bra med det!
Om man ändå ska skrota rattlåset så kan man slå bort lite av godset för att lättare komma åt skruvarna.

rockabilly65 skrev:Hej,
Någon som kan tipsa om Volvoforum där folk är aktiva?

Mvh. Stefan

Att folk inte svarat på dina frågor kan ju bero på att man inte har ett bra svar eller att man har ett liv utanför internet också, man får ge sig till tåls lite!
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Enklast är att borra ett lagom hål i toppen på skruvarna för att därefter slå i ett torx-bits. Att försöka borra bort skruvarna resulterar med största säkerhet i gängpaj.
(Vem har lurat i dig att man kan slå bort skruvarna :shock: de har ju faktiskt ett syfte, att vara svåra att få bort)
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]