Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jellfolk
Halåå! På min V70 2.5 tdi (d5252t) så har jag problem med svajande laddtryck. När jag trycker full gas så hopppar laddet upp till 1.4 men då efter så sjunker det till 1 och börjar svaja mellan 0.5 och 1. Så vad allt kan spöka? Jag provade att tvätta ur tryckrören och titta ifall jag skulle hitta något läckage men hittade inget. Prövade också att klippa av ändarna till alla små slangar...t.ex den som går till wastegaten osv. Så vad mer skulle jag kunna prova? :)
av Jellfolk
JanneVTR skrev:Hej
Förutom felkoder, kanske magnetventilen?
Jo jag har en extra maskin som jag tänkte ta magnetventilen från och pröva men den va tydligen inte där så :D Sen kanske det hänger på egr ventilen också?
av TobbeViktor
Vet inte hur det funkar med dieslar, men min vanliga bensinturbo svajade rätt rejält ett tag. I mitt fall var det LMM som inte mådde så bra. De stack iväg och laddade alldeles för mycket, för att sen komma på misstaget och direkt strypa laddtrycket, blev ganska svajigt och ryckigt pga det. Däremot så fick bilen aldrig några felkoder pga LMM.
Då hade jag bilen inlämnad i 3 dagar, innan de lyckades lura ut att det var LMM.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]