Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rizzler
Hej!

bil: Volvo 850 -97

Jag var och körde i skogen för ett litet tag sedan och en sten råkade slå till under bilen så det small till som fasen. Efter denna skogstur har det börjat låtar som fasen när jag svänger åt höger och bara i lite högre hastigheter. Ju mera jag öka hastigheten ju mer låter det, men så fort jag svänger åt vänster försvinner ljudet direkt, det hör lite lite när ratten är i mitten men det räcker att man håller den lite åt vänster för att det ska försvinna. Det låter precis som om en kula i ett kullager skulle vara sönder, smäller 1 gång i sekunden typ. Jag har kört ett tag med bilen efter detta och den är helt körbar, någon som vet vad detta skulle kunna vara ?
av rizzler
Lucif3r skrev:Kan ju vara vad som helst. Drivaxel, länkarm, fjäderben, styrstag, styrväxel... Take your pick...
damn. Ratten skakar inget och det är inget problem att köra bilen längre sträckor, ljudet har inte heller blivit värre på den tid efter jag har kört runt så funderar på hur allvarligt det kan vara.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]