- sön 14 jun 2015, 16:04
Jag fick nerslag på besiktning pga. dålig handbroms. När jag så ändå håll på villle jag byte bromsbackar i bak samtidigt. Upptäcker då att kolven på ena bromsåk är rostet fast, provede att trycka in det med en tång, smörja osv, gick inte. Fick därför bara plats med ny bromsbelägg på ena sidan av skivan. Undrar att den bromsade jämt till besiktning?
Tänker att byte det ena bromsok med ett begagnad. Mitt fråga är då: Hur gör man med montering av bromslang, avluftning osv? Har aldrig gjort det för, bör man överlåta det till ett verkstad?
Kolven har säkert varit fastrostet länge, utan jag har märkt något, och den klarade som sagd besiktning. Har inte tid att fixa det för om 2 veckor, utgör jag mon någon fara för mig själv eller andra?
Tackar på förhand!
Tänker att byte det ena bromsok med ett begagnad. Mitt fråga är då: Hur gör man med montering av bromslang, avluftning osv? Har aldrig gjort det för, bör man överlåta det till ett verkstad?
Kolven har säkert varit fastrostet länge, utan jag har märkt något, och den klarade som sagd besiktning. Har inte tid att fixa det för om 2 veckor, utgör jag mon någon fara för mig själv eller andra?
Tackar på förhand!