Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

peter911 skrev:Har samma problem och fick tipset att det inte fungerar på S 70 -99.
Jag blir alltid så nyfiken när någon säger att någon "inte fungerar". Hade de som lämnade tipset till dig någon mer förklaring?

En del äldre har ju en OBDII-kontakt där det inte finns ett riktigt protokoll bakom utan det är den gamla blinkdiods-logiken som ligger bakom. Där kan man väl säga att det "inte fungerar" eftersom det inte är en riktig OBDII.

Sedan finns det bilar som min, där jag inte fick det att fungera med diagnosinstrumentet. Häromdagen åkte jag dock till kvartersverkstaden som gjorde en diagnos på min bil. Det gick helt utan problem. Slutsats: Något är fel på instrumentet jag använde från början. Eftersom jag provade med två lika dana instrument - men olika individer, och fick samma resultat, så är det ännu mer troligt att det är mjukvaran i dem det är fel på - eller att de inte stödjer protokollet i min bil.

Nu har jag beställt en OBD II Bluetooth på AliExpress. Ska bli spännande att se om det fungerar :)
http://www.banggood.com/Universal-Car-3 ... 59330.html
Denna läsaren tar bilar med obd2 kontakt med blinkkoder.
Ska till och med fungera i 240/740/940 med blinkdosa om man köper en dyr adapterkabel..

Både bror o jag har varsin o båda är testade i diverse bilar, bland annat 945 -98 945-97 940 limosin saab 9000 -92(adapterkabel behövs) 9000 -96 9-5 osv.
peter911 skrev:S 70 -99. Denso system. Berätta om den du köpt fungerar när du provat.
Det blev istället en OBD2 WiFi som jag kunde koppla med iPhonen. Appen Auto Doctor Pro fungerade finfint. Dock gick det inte att nollställa med mindre än att motorn är igång, och appen säger att motorn ska vara av (men tändningen på) Betyg: Helt OK. Fyller mina behov.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]