Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av k850glt
*pettson* skrev:Kan inte komma på att jag hade ett lila relä. Däremot ett svart. ÄR det exakt samma nummer på reläet? För anslutningarna är modellspecifika så det går inte att köpa ett annat relä och stoppa i. Det går alltså bara med samma orginalnummer eller en ersättare för densamma.
Glömde nämna att det är bilens original-relä som jag haft av och kontrollerat , som ska jäklas nu när det ska tillbaka...

Får tuppjuck snart, träningsverken i sidan av nacken är fin idag...
av *pettson*
Okej.. lite skumt eftersom 1993 fanns inte BLL men reläet är för BLL.
Sen styrdes larmet som var externt 1993 med nyckeln via mikrobrytaren i dörrlåset. Men även via fjärr.
Har man uppgraderat till det nyare larmet så är det larmenheten som sköter c låset. C låset är då integrerat i larmenheten.
Vilken placering har du försökt få in reläet på..?
av *pettson*
Lucif3r skrev:Observera att nuvarande frågeställande inte är densamma som TS, och att nuvarande frågeställare ej sagt vad denne har för bil... Kan vara en Kia Rio vad vi vet...
Sant.. så är det ju.. det betyder att jag utan vidare samvete kan säga att reläet kan vara i vilken färg och funktion som helst.. och sitta vartsomhelst.. då får jag givetvis revidera mitt förra inlägg med att säga lycka till.. satt det där så passar det igen åt samma håll.. även på en kia rio eller trabant.
Användarvisningsbild
av k850glt
Sorry...
Ingen som har haft av/på detta relä?
Bilen är en -95a
Och ovanför på reläplaceringen sitter ett svart 210/211 alarm står de, detta har jag läst mycket om men inte de lila.

tack på förhand
Användarvisningsbild
av Hilmer
Sorry...
Ingen som har haft av/på detta relä?
Bilen är en -95a
Och ovanför på reläplaceringen sitter ett svart 210/211 alarm står de, detta har jag läst mycket om men inte de lila.

tack på förhand

Om du tittar på bilderna längre upp i tråden så ser du att du ska förbi larmrelät (210/211), ditt lila relä ska sitta på plats 205/206.
Användarvisningsbild
av k850glt
Å tusan, då har jag tagit för givet att jag plockade av de från nedersta raden... :(

men detta lila relä ska alltså upp till den röda kontakten man ser på denna bild?
Bild

såg nu med kamerans hjälp att det står andra siffror än reläets ... :( oj då
Bild
Användarvisningsbild
av k850glt
Hilmer skrev:
k850glt skrev:Hej, jag fortsätter här istället för att göra en ny tråd...

Detta relä till centrallåset, det ska sitta med texten neråt mot golvmattan väl?

Bild

Har legat och svurit nu i 2-3 timmar utan att få de på plats, har smort, bänt ut hakarna som fäster de men inget hjälper!

Några tips?

Ja det sitter med texten nedåt!
Är du på rätt plats och försöker? Sitter på plats 205/206.
Sorry Hilmer, såg inte detta inlägg tidigare. Var för snabbb att läsa de ironiska kommentarerna :)

tack för svaret i efterhand hörrö :D
Användarvisningsbild
av Hilmer
k850glt skrev:
Hilmer skrev:
k850glt skrev:Hej, jag fortsätter här istället för att göra en ny tråd...

Detta relä till centrallåset, det ska sitta med texten neråt mot golvmattan väl?

Bild

Har legat och svurit nu i 2-3 timmar utan att få de på plats, har smort, bänt ut hakarna som fäster de men inget hjälper!

Några tips?

Ja det sitter med texten nedåt!
Är du på rätt plats och försöker? Sitter på plats 205/206.
Sorry Hilmer, såg inte detta inlägg tidigare. Var för snabbb att läsa de ironiska kommentarerna :)

tack för svaret i efterhand hörrö :D

Det passade bättre där va!? ;)

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]