Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hi hi, ser nu att du faktiskt skrev "liten liten" :-)

Well, har stiftat ut förr - men nu har jag brukar både lite och mycket våld med skruvmejslar, terminalvertyg och pincetter. Helt omöjligt. Jag började gå på de fyra stora kablarna, då de bör vara lättare atte få in verktyg och lossa (och får man loss en så ser man hur de övriga sitter fast).

Men helt omöjligt. De borde lossat för länge sen. Känns som jag missat något...
Väcker liv i den här tråden igen, då jag pillar lite med min S70 -99. Kontaktstycket är som sagt annorlunda mot tidigare S70. Mätte upp på det vis som TrickS gjorde, men får dock resistanser på 1,65 M ohm och 1,62 M ohm på respektive fram-sensorer. Observera jag får Mega Ohm värden här. Dock får jag bara mätvärde på ena sensorn bak, dvs VB på 1,7 M ohm och HB kan den inte mäta upp. 2M är dock högsta inställningen min multimeter klarar av, så det kan vara så att jag får ett ännu högre värde på HB.

Har även provat mäta direkt på sensorerna fram och får samma värden. En annan observation var att jag endast kunde mäta i en riktning och om jag vände på polerna så fick jag inget värde. Nästa steg blir väl att kolla skicket på kransarna. Men ville bara lägga till lite info för dem som har senare modeller av S/V/C70.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]