Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gugge1234
Hej hallå! Mina nivåstötdämpare har börjat läcka och bilen (V70R AWD -98) blivit väldigt gungig. Jag fick tag i ett par begagnade i bra skick, MEN dem är från en FWD. Frågade killen som säljer dem om fästena är likadana, de är dem förutom att dem inte har själva fäst-sprinten för de 2 bultarna nere vid bussningen. Alltså har dämparna jag fått tag i inget fäste där nere utan är bara en bussning.

Nu är frågan, går det att pressa ur fäst-"plattan" från mina gamla dämpare och pressa in dem i dämparna jag fått tag i?
Nexus skrev:skulle tro att ingen gjort den operationen utan folk köper det som passar bilen direkt :-)-)
Haha jo det är ju klart ;) men fick tag i dessa riktigt billigt, så tänkte att jag ger det ett försök. :)
av kallen92
jag beställde från Usa, med frakt för 4800 kr och så åkte jag på tull på 1000kr =5800kr.
Dessutom dom dyrare som är märkta med röd färg, som är lägre än dom vanliga för sänk chassi som R har (min iaf), sprillans nya så klart! Volvo sverige skulle ha 10 000:-. Tog ca 1 vecka innan jag hade dom. från Usa till norra Sverige, ända fram till min dörr :)

http://www.volvopartswebstore.com/ rekomenderar jag :)

Mvh

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]