Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jesper080
Hejsan, enkel fråga

Intresserad av R fronten/framspoilern till min 850. Såg nyligen en v70n med r fronten för v70 så två frågor. Någon som vet var/om man kan få tag på 850 R/T5R fronten i sverige? Samt om det går att montera den från v70n som är vidarebyggning på 850n?

Uppskattar svar

Jesper
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Skrot, blocket, olika forum osv om du vill ha orginal. Kopior i glasfiber finns på några olika firmor. Tror LMR har en.

Att montera en stötis från V70N kan du ju bara glömma, då lär du bygga om hela fronten och då kan du ju likagärna bygga egen stötis från grunden från början :)
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Vetinte om nya frontar tillverkas, kolla runt på olika eftermarknadsfirmor. Annars tycker jag att man ser nästan dagligen folk som säljer R frontar på tex Facebook.

Ang V70R fronten så passar den inte rakt på utan då måste du även byta skärmar, strålkastare, frontkorg och motorhuv, alltså en hel facelift till S/V70 :)

Edit: Så hann Lucif3r före :P :twisted:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
jimlindeborg skrev:Ang V70R fronten så passar den inte rakt på utan då måste du även byta skärmar, strålkastare, frontkorg och motorhuv, alltså en hel facelift till S/V70 :)

Nu frågade han ju inte om S/V70 front, utan V70N...
av jesper080
Lucif3r skrev:Skrot, blocket, olika forum osv om du vill ha orginal. Kopior i glasfiber finns på några olika firmor. Tror LMR har en.

Att montera en stötis från V70N kan du ju bara glömma, då lär du bygga om hela fronten och då kan du ju likagärna bygga egen stötis från grunden från början :)
Har tittat på blocket men inte hittat någon :/ ah okej tack :D

aha synd den är snyggare än 850s men man kan inte få allt :D
av jesper080
jimlindeborg skrev:Vetinte om nya frontar tillverkas, kolla runt på olika eftermarknadsfirmor. Annars tycker jag att man ser nästan dagligen folk som säljer R frontar på tex Facebook.

Ang V70R fronten så passar den inte rakt på utan då måste du även byta skärmar, strålkastare, frontkorg och motorhuv, alltså en hel facelift till S/V70 :)

Edit: Så hann Lucif3r före :P :twisted:
Synd att man inte var dig på fb då haha ;) ah okej nä då får det vara haha då kör vi 850r (om jag hittar den)
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida

När jag åkte med utsliten ytterknut fic[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]