Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sd1
MickeM skrev:
sd1 skrev:Riktpris till dig.
Sålde min s70 2,4t, aut, 32000mil för 18. AC ur funktion men annars i bra skick. S/V däck, stämplad bok.
Tja, ibland har man tur.
Eller otur, som i köparens fall.

10,000kr över värdet (minst, eftersom aut och defekt ecc), såvida det inte ingick en massa annat i affären utöver bilen.

Micke.
Nu stod det ju iof inget om def. låda. Förövrigt den bästa bilen jag har ägt...mörkblå med vinge bak och original rakt igenom.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
sd1 skrev:Nu stod det ju iof inget om def. låda. Förövrigt den bästa bilen jag har ägt...mörkblå med vinge bak och original rakt igenom.

Nu skrev han ju inget om def. låda ;) utan han skrev att det var en automat, vilket sänker värdet.
Användarvisningsbild
av andreasw
Lucif3r skrev:
sd1 skrev:Nu stod det ju iof inget om def. låda. Förövrigt den bästa bilen jag har ägt...mörkblå med vinge bak och original rakt igenom.

Nu skrev han ju inget om def. låda ;) utan han skrev att det var en automat, vilket sänker värdet.
Ja automatlådorna brukar väl sällan hänga med över 40 000 mil?
av PTV
Herrejestrikanes ... ?:-/ Försökte nyligen sälja en fin 850 -97 med skinnklädsel med en tyvärr ibland blinkande ABS lampa för 5000:- vilket visade sig vara svårt som attan och här ska andra ha 15 000:- för bilar med trasiga motorer ... LOL. :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vissa tror verkligen att jo men absolut att jag kan få vad som helst för bilen :mrgreen:. Jag gav 9000kr för min bil tycker att det var ett väldigt bra pris specielt då det knappt finns en skråma på den invändigt :)
Användarvisningsbild
av taxi
Och jag satte tydligen ett för lågt pris på min 850, den gick för 8 000 första dagen. Med fungerande ALLTING förstås..
Användarvisningsbild
av sd1
Lucif3r skrev:

Helt rätt, det gjorde han inte när jag lusläser:-)
och näää,inte drar en aut.låda ner priset på en s70 heller. Snarare tvärt om då det inte finns så många på marknaden med 2,4t motorn som jag hade. Då betalar jag tom lite extra. men d är jag d:-)
Användarvisningsbild
av Hygglo
För mig så borde priset på en -97 -98 vara högre då den motorn har bättre spjällhus. Många får dyra reparationer på dom senare med det elektriska.
Användarvisningsbild
av sd1
Hygglo skrev:För mig så borde priset på en -97 -98 vara högre då den motorn har bättre spjällhus. Många får dyra reparationer på dom senare med det elektriska.
För den gemene man så kanske inte själlhuset avgör priset på en s70 men för nördar som oss ...kanske. Blir det en s70 för mig igen så finns d bara 2 alt för mig, GLT eller 2,4an.
av MickeM
Tjena.

Nej, en S70 får man inte mycket pengar för, märkligt nog.
Anledningen till att jag kör S70 och inte V70 är just att värdet är så extremt lågt, i förhållande på kvaliteten på bilen.
S70'n är en utmärkt pendlarbil. Jag kör 8mil/dag.
Dom rostar knappt, det finns delar och hjul till salu överallt, den är krocksäker, pålitlig, ganska rymligt bagage, och bekväm.
Den är inte bränslesnål, men inte så törstig heller. 0,8 ca.(2,5 10v gamla spjällhuset och ecc som lever).
Det är mycket lågt milpris ändå.

Prisref:
Jag köpte min S70SE -98 sommaren 2014 för 5000kr fullt körbar i trafik, med Ecc som dog efter en stund, spricka i framrutan, och en glapp länkarmsbussning bak.
Ytterst lite ytrost i en skärmkant. Mycket bra SoV däck. Alufälg på sommardäcken. Manuell. 29000mil.
Bytte länkarmsbussning och den rullade igenom besiktningen klokrent.
Rutan struntade dom i eftersom den inte stör sikten.
Ac pumpen "fuljusterade" jag, så den fungerar nu utan mankemang.

Den får gå till det havererar något dyrt väsentligt, för då köper jag en annan billig S eller V70 osv....
Man måste ju kompensera för det svindyra bränslet med något, och det får bli åldern på bilen.(ingen eller högst försumbar värdeminskning och inga billån)
Bussmöjlighet finns inte här tur och retur till stan på samma dag.

Micke.
Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]

Dimljus v70 97

Du vill använda dimljus som DRL i ställe[…]

Vibration på höger sida

När jag åkte med utsliten ytterknut fic[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]